Acţionarii producătorului de securitate IT Bitdefender au decis să mai aştepte în privinţa listării la bursă, astfel că acest lucru nu se va întâmpla mai devreme de 2013, potrivit preşedintelui grupului de firme Softwin, Florin Talpeş.
"Listarea la bursă nu va fi în 2012, aşa cum se anunţase anterior. Noi vrem să ieşim pe bursă când societatea va avea o valoare consistentă. Listarea va avea loc şi pe Bursa de Valori Bucureşti şi pe una internaţională", a declarat Talpeş. Acesta a precvizat că dacă ar fi să listeze Bitdefender astăzi nu ar lista companian pe bursa locală. "Vrem să se listăm şi pe bursa locală, dar ea trebuie să fie una solidă, pentru că nu vrem să avem un eşec cu acest proces", a afirmat Talpeş într-o întâlnire cu presa. Florin Talpeş controlează, alături de alţi acţionari, Bitdefender SRL prin Bitdefender Holding BV, societate înregistrată în Olanda. Compania a avut anul trecut, potrivit datelor remise Ministerului de Finanţe, o cifră de afaceri de 122,01 milioane de lei, în creştere cu 16,3%, şi un profit net de 10,1 milioane de lei, cu circa 41% mai mare comparativ cu cel înregistrat în 2009. Potrivit sursei citate, numărul angajaţilor a scăzut, în 2010, de la 425 la 379 de persoane. "Din totalul angajaţilor Bitdefender, 100 sunt din afara României şi activează în cele cinci birouri ale companiei din Statele Unite (2 locaţii, Florida şi California), Marea Britanie, Spania şi Germania", a declarat preşedintele grupului de firme Softwin. Sub 5% din veniturile Bitdefender sunt înregistrate în România. Cifrele din contabilitatea Bitdefender SRL reprezintă vânzările din România şi o parte din cele internaţionale, a precizat Talpeş. La nivel global, compania are peste 400 de milioane de clienţi şi se doreşte creşterea numărului acestora, şi prin deschiderea unui nou birou în afara Europei. Reprezentanţii companiei nu au dorit să facă mai multe precizări privind locaţia exactă a celui de-al şaselea birou internaţional. În România, Bitdefender are birouri în Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Timişoara. Lupul dacic, noul logo al Bitdefender Noul logo al producătorului de soluţii de securitate este lupul dacic. Compania de software are şi o nouă identitate vizuală de brand, sub sloganul Awake. "Nevoia unei noi identităţi este, pe de o parte, urmarea firească a succesului constant pe care Bitdefender l-a înregistrat (...). Pe de altă parte, ea reflectă obiectivul companiei de a pătrunde pe noi segmente de piaţă prin dezvoltarea şi implementarea de tehnologii competitive în combaterea ameninţărilor informatice contemporane", se arată într-un comunicat al companiei. De procesul de rebranding s-a ocupat firma Brandient, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa locală de branding şi design. În ceea ce priveşte banii investiţi în acest proces, Talpeş a precizat doar că este vorba despre o cifră cu şase zerouri. Producătorul de soluţii de securitate a lansat, astăzi, şi noua generaţie de produse de securitate. "Bitdefender Total Security 2012 este cel mai avansat produs defensiv din punct de vedere al eficienţei utilizării resurselor computerului pe care rulează. Noua versiune oferă funcţionalităţi noi, printre care protecţie la navigarea în reţelele de socializare, modul Autopilot şi funcţia Scan Dispatcher (care menţine performanţa sistemului la un nivel ridicat, scanând fişierele doar atunci când procesarea datelor este minimă sau sistemul are activitate foarte redusă)", se arată într-un comunicat al companiei. Principalele funcţionalităţi incluse în Bitdefender Total Security 2012: safebox (funcţie de backup online şi sincronizare de fişiere), rescue Mode (atunci când anumite ameninţări, precum cele de tip rootkit, nu pot fi înlăturate de pe sistemul de operare Windows, computerul e repornit în Rescue Mode), virtualized browser (lansează motorul de căutare într-un mediu virtual, izolat de sistemul de operare), interfaţă flexibilă, instalare optimizată.