Cei de la "Lord of the Dance" poposesc din nou în ţara noastră. De această dată aduc un spectacol care debutează în România şi se pregătesc să cucerească şi alte oraşe din ţară cu stepul lor energic.
Michael Flatley este un nume care se confundă cu numele "Lord of the Dance". El este cel care a dus acest gen de spectacol în jurul globului, iar popularitatea lui a crescut atât de mult încât "Lord of the Dance" s-a scindat în două trupe care pot acoperi mai multe cereri.
Fără creatorul spectacolului, dar cu dansatori aleşi şi pregătiţi special de către el, trupa vine la începutul lunii noiembrie în România pentru o serie de spectacole.
Promit un decor nou în care vor încânta spectatori din Capitală (5 noiembrie), Iaşi (6 noiembrie), Braşov (8 noiembrie), Sibiu (9 noiembrie ) şi Târgu Mureş (10 noiembrie).
Un spectacol inedit
"Vom prezenta un spectacol complet diferit pentru că o să avem un nou decor, noi lumini, noi costume. Va fi un «Lord of the Dance» aşa cum nu aţi mai văzut vreodată", spune Andrea Kren, cea care interpretează rolul Little Spirit (Spiriduşul).
"Va fi pentru prima dată când îl vom pune în scenă şi facem asta în România", adaugă ea.
"Lord of the Dance" este genul de spectacol ce trece de graniţa dansului. Nu înseamnă numai paşi de step, ci şi poveste, costume, decor, toate încercând să creeze o atmosferă în care spectatorul să fie introdus fără să îşi dea seama când a trecut timpul.
Tocmai pentru că este un show care a trecut graniţele ţării în care a luat naştere, dansatorii lui sunt oameni care nu s-au născut cu muzica şi ritmul acesta în sânge, ci s-au ataşat pe parcurs.
Andrea Kren şi Zoltan Papp, doi dansatori originari din Ungaria, au povestit pentru EVZ cum au ajuns să colaboreze cu Michael Flatley, cel care deţine recordul mondial de viteză în step cu 35 de paşi pe secundă, şi de ce este nevoie să ajungi parte a unei echipe de prestigiu.
"L-am văzut pe Michael Flatley la televizor şi am decis că vreau să învăţ asta", povesteşte Zoltan, cel care a început cu balet şi dans clasic. "La început am crezut că nu o să fiu niciodată în stare să fac asemenea lucruri, dar mi-am pus în minte să învăţ", spune Zoltan.
A avut apoi şansa să fie selectat în echipă. Dar obţinerea unui loc în "Lord of the Dance" nu ţine doar de noroc. "Practic trebuie să îţi dedici toată viaţa meseriei. Altfel nu are niciun rost. Este ceva atât de special încât trebuie să te concentrezi în totalitate pe asta. Dar primeşti mult în schimb", adaugă el.
Ceea ce primeşte este căldura a zeci de mii de oameni care au văzut spectacolul până acum. Antrenamentele sunt singurele care contează şi acesta este un punct asupra căruia cei doi dansatori cad de acord.
În plus, Andrea îşi aminteşte că nu ar fi învăţat fără un profesor care a venit în Ungaria şi le-a predat paşii. "Când am început să dansez mă uitam pe înregistrări şi încercam să copiez paşii, dar am avut noroc după un an pentru că a venit un profesor irlandez", povesteşte Andrea, care a început cu dansul pe muzică populară ungurească.
"Lord of the Dance" a căpătat anul acesta mai multă mediatizare cu ocazia lansării unui film 3D cu trupa. Michael Flatley, deşi a rămas producător, regizor, coregraf, nu mai dansează decât cu ocazii speciale, cum ar fi filmul. "Este atât de carismatic. Când intră într-o cameră toată lumea se opreşte din vorbit şi îl ascultă pentru că are o personalitate foarte puternică. Nu vrei să pierzi nimic din ceea ce spune", povesteşte Andrea despre creatorul acestei mode a stepului irlandez.
"Michael Flatley mi-a dat oportunitatea de a juca acest rol. A vrut să mă vadă cum lucrez singur", îşi aminteşte Zoltan despre momentul în care a fost distribuit în rol.
Înainte de 1996, când trupa lui a prins aripi, Flatley a obţinut succesul cu "Riverdance", o trupă care încă mai face spectacole. În paralel, astfel de show-uri mai fac şi cei de la "Rythm of Dance", iar trupe naţionale mai necunoscute încearcă să se pregătească pentru a cuceri lumea.
Teatru în dans
"Lord of the Dance" nu înseamnă numai dans, ci şi teatru. Dansatorii muncesc pentru a-şi îmbunătăţi calităţile de actori. Fără să fi făcut vreodată o şcoală specializată, membrii echipei urcă pe scenă şi îşi interpretează rolul.
"Este cu siguranţă teatru. Este ca un musical. Ai spectacolul, ai povestea din spatele lui, ai personajele principale şi fiecare personaj trebuie să interpreteze rolul lui la fel de bine ca un actor", consideră Andrea.
Pe de altă parte, Zoltan spune că a învăţat de la lucrul cu colegii săi foarte mult. "În momentul în care ajungi în spectacol şi vezi oamenii care sunt deja acolo, cum fac asta, ajungi să înveţi de la ei. Apoi, mai ai regizori, pe Michael Flatley, care te ajută, îţi arată cum să faci lucrurile, îţi dau sfaturi şi ajungi să creşti cu rolul". <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Pv8CxrwVR2c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
BILETE
Multe categorii epuizate
Capitala se bucură de două spectacole pe 5 noiembrie, de la ora 16.00 şi de la ora 20.00.
Biletele au preţuri cuprinse între 100 şi 500 de lei, cele mai scumpe fiind în lojă. Preţul creşte din 50 în 50 de lei în funcţie de locul în sală. Cea mai ieftină categorie, cea de 100 de lei, este deja epuizată. Pentru reprezentaţia de la ora 20.00 nu mai sunt bilete nici de 300 de lei.
În ţară, unde biletele au preţuri cuprinse între 50 şi 300 de lei cele mai ieftine bilete s-au vândut deja. Mai sunt bilete de la 100 de lei în sus în Iaşi şi de la 150 de lei în sus în restul oraşelor.