Atribuțiile de director general interimar al Administrației Portului Constanța au fost preluate de către Nicolae Dan Tivilichi, fost președinte al CA al Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați. Noul director își propune să se împace cu operatorii portuari care, timp de trei ani, nu au reusit sa comunice cu vechiul director general Valeriu Ionescu, urmând să se consulte cu ei lunar și, împreună, să rezolve problemele urgente ale portului Constanța.
Noul director general al portului Constanța, Dan Tivilichi, 51 ani, inginer instalații navale, a organizat astăzi o conferință de presă, anunțând că își dorește o altă abordare în relația cu cei aproape 170 de operatori portuari și angajații acestora, dând asigurări de transparență totală. Mandatul fostului director general Valeriu Ionescu ar fi urmat să expire abia în 2017 însă acesta a renunțat brusc la funcție, el fiind contestat de mult atât de agenții economici cât și de sindicaliștii portuari. Imaginea lui Valeriu Ionescu era oricum asociată cu fostul primar al Constanței Radu Mazăre și fostul secretar de stat de la Transporturi, Valentin Preda, intrați în umbră după ce au ajuns în atenția procurorilor DNA.
Dan Tivilichi îndeplinește atribuțiile de director general interimar al Administrației Portului Constanța începând din 1 septembrie și până la organizarea unei noi proceduri de selecție a managementului privat, potrivit Legii 111/2016 pentru aprobarea OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Pentru că normele metodologice de aplicare a legii 111 nu au apărut încă, este posibil ca Dan Tivilichi să rămână în funcție mult după alegerile parlamentare din luna decembrie. El își dorește în primul rând o detensionare a relațiilor cu operatorii portuari cu care va avea întâlniri lunare. În privința Masterplanului Portului Constanța, atât de contestat de agenții economici, noul director a spus clar că “poate fi revizuit”.
Iar “problemele urgente” ale Adminstrației Portului Constanța din vizorul noului director general Dan Tivilichi sunt déjà structurate. Ele fac referire la închirierea terenurilor către operatoriii portuari, demararea unor lucrări de investiții, dragajul de întreținere în porturile Constanța, Agigea, Midia, Mangalia, harta cadastrală a portului, modernizarea intrării în portul Constanța pe la poarta 1. La aceste proiecte pe termen scurt se adaugă un program de reparații și întreținerea a infrastructurii portuare. Și nu în ultimul rând, potrivit directorului general Dan Tivichi, portul Constanța este dispus să primească noi agenți economici care își pot desfășura activitatea în danele în care pot opera noi fluxuri de marfă.