În vreme ce reprezentanții industriei și transportatorii cer insistent construcția autostrăzii Sibiu-Pitești, inclusă și în planurile celor de la Bruxelles, ministrul Transporturilor, Dan Șova, spune că cea mai rentabilă autostradă este București-Alexandria, care va lega Capitala de fieful vicepremierului Liviu Dragnea.
Șeful de la Transporturi a declarat aseară că autostrada Bucureşti-Alexandria, supranumită „autostrada lui Dragnea”, se află, din punct de vedere al raportului cost/beneficiu în faţa tuturor autostrăzilor pe care autorităţile le-au anunţat că le vor construi în următorii ani.
"Noi lucrăm la Master Planul General de Transport (document-cheie de care depinde accesarea fondurilor europene pentru Transporturi în perioada 2014-2020 n.n.). Se fac calcule pentru toate autostrăzile pe raportul cost/beneficiu. Bucureşti-Alexandria se află pe raportul cost/beneficiu în faţa tuturor", a spus Dan Șova, citat de gândul.ro.
Ministrul Transporturilor a explicat că este vorba despre raportul dintre costul construcţiei unei autostrăzi şi numărul de autovehicule ce trec pe acea autostradă.
"Trec foarte multe autovehicule pe acolo", a adăugat el repede, precizând că aceste calculele au fost făcute de institutul de cercetări Cestrim.
Autostrada Sibiu – Pitești este inclusă ca proiect prioritar în planurile europene. Oficialii de la Bruxelles au atras atenția în repetate rânduri că nu vor finanța proiecte care nu se încadrează în traiectoriile trasate de Comisia Europeană.
Autostrada Comarnic – Braşov, cea mai ieftină
În ceea ce privește preţul kilometrului de autostradă de munte în cazul Comarnic – Braşov, ministrul Dan Șova a precizat că acesta este unul dintre cele mai scăzute din lume, în condiţiile în care pentru lucrări similare în SUA, Germania, Franţa şi Spania preţul a fost de 2,5 - 3 ori mai mare decât ce au negociat autorităţile române din domeniu.
„Contrar celor prezentate, că ar fi o autostradă foarte scumpă, preţul kilometrului de autostradă de munte la Comarnic-Braşov este unul dintre cele mai scăzute din lume. Am arătat ce s-a construit în SUA, în Germania, în Franţa, în Spania, pe zone muntoase, iar preţul a fost de 2,5 - 3 ori mai mare decât ce am negociat noi pe Comarnic-Braşov, o autostradă de munte care va fi, dacă nu mă înşel, la cea mai mare altitudine din Europa”, a spus Şova, informează capital.ro
Potrivit acestuia, pentru construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov sunt necesari 1,5 - 1,8 miliarde de euro şi va fi gata în 2016.