Un nou studiu publicat ieri de British Psychological Society arată că femeile care acţionează agresiv, precum bărbaţii, şi aleg să-şi modeleze comportamentul pe baza acestui tipar au mai puţin succes la locul de muncă decât cele care sunt feminine.
"Femeile de carieră se confruntă mereu cu această dilemă. Să rămâne feminine, aşa cum le vine natural, sau se impună într-o lume a bărbaţilor adoptând un comportament similiar? Ideea este că dacă vor fi observate că se comportă asemeni bărbaţilor, ar putea să-şi diminueze şansele de a obţine o promovare, chiar dacă aceste moduri de comportament sunt de obicei asociate imaginii bărbatului de succes în afaceri", sunt de părere doctorii Olivia O'Neill (Universitatea George Mason), şi Charles O'Reilly (Universitatea Stanford ), coordonatorii studiului, citaţi de publicaţia britanică Daily Mail.
Pe baza acestor rezultate, cei doi cercetători le sfătuiesc pe femeile puternice să-şi aleagă cu atenţie momentele în care să acţioneze în forţă, pentru că s-a demonstrat că cele autoritare care au făcut eforturi pentru a-şi ţine aceste porniri în frâu au avut mai mult succes decât cele care au încercat să-şi exercite autoritatea.
Astfel, cea mai sigură cale a succesului pentru o femeie în "lumea bărbaţilor" este de a se comporta ca o adevărată doamnă.
Explicaţia acestei concluzii este aceea că femeile care demonstrează trăsături specifice managerilor de succes (agresivitate şi dominare) sunt percepute negativ pentru că nu se comportă după tiparul tradiţional. Studiul menţionează aici efectul backlash, o reacţie negativă la o idee care este dominantă.
Aceste femei sunt percepute ca fiind mai competente, dar în acelaşi timp au mai puţine puncte atunci când vine vorba despre abilităţi de socializare, de a fi plăcute în mediul în care lucrează şi, astfel, au mai puţine şanse de a fi promovate.
Studiul s-a realizat pe o perioadă de mai bine de opt ani. Iniţial, au fost intervievaţi 80 de tineri (dintre care 47% femei) pentru a determina personalitatea lor. Tinerii studiaţi urmau un master în administrarea afacerilor. După opt ani, cercetătorii au verificat cum s-au descurcat tinerii la locul de muncă. Concluzia lor a fost că femeile care şi-au exersat feminitatea au fost promovate mai mult decât cele care au avut o atitudine "bărbătească".
Studiul a arătat rezultate opuse pentru bărbaţi.