Secretele celui mai nou model Dacia, monovolumul Lodgy

Producătorul auto de la Piteşti a prezentat, ieri, cel mai nou autoturism al său, plasat în clasa maşinilor încăpătoare de familie cu până la şapte locuri. Monovolumul Dacia Lodgy va fi asamblat la uzina Renault din Maroc.

Surprinzător sau nu, Dacia se va lăuda, cât de curând, cu o gamă consistentă, care va număra şapte modele. Monovolumul Lodgy, prezentat, oficial, ieri, se va alătura, în primăvară, berlinei primordiale low-cost Logan, pick-up-ului omonim, break-ului MCV, furgonetei VAN, subcompactului Sandero şi, bineînţeles, SUV-ului Duster. Contrar "tradiţiei", Dacia a lăsat secretomania deoparte şi a dezvăluit câteva informaţii – susţinute cu o pereche de imagini – despre cel mai proaspăt model al său înaintea debutului cu public, rezervat îndeobşte pentru un eveniment expoziţional. Lodgy, autoturism care va fi etalat, în luna martie, la Salonul auto de la Geneva, marchează câteva borne importante pentru producătorul controlat de Renault. Noul model va fi primul monovolum Dacia, aşa după cum, la vremea sa, Duster a fost întâia reprezentaţie autohtonă pe segmentul SUV. Oficial: 4,5 metri lungime O schimbare de strategie care a dat apă la moară amatorilor de teorii prăpăstioase va face posibilă lansarea unui model cu sigla Dacia care nu va fi asamblat în România, ci la uzina Renault din Tanger, Maroc. Cu o lungime de 4,5 metri, Lodgy va deveni, din martie, cel mai mare model Dacia care nu se adresează micilor întreprinzători. Deocamdată, acest statut este de ţinut de break-ul Logan MCV, care măsoară, de la bară la bară, 4,47 metri. Vehiculul utilitar Logan Pick-up are o lungime de 4,49 metri.

Nu se cunoaşte încă înălţimea monovolumului Lodgy, dar aceasta ar putea-o depăşi pe cea etalată de MCV: 1,63 metri (fără bare pavilion) - cel mai înalt autoturism Dacia al momentului.   Ca şi MCV-ul, monovolumul Lodgy va fi oferit în două versiuni, cu cinci sau cu şapte locuri. Fără a furniza informaţii concrete, Dacia a precizat că (spre deosebire de MCV – n.r.) noul model va dispune de "un volum considerabil al portbagajului", inclusiv în varianta cu trei rânduri de scaune. Neoficial: 9.000 de euro Un alt aspect neacoperit de informaţii oficiale se referă la motorizările care vor însoţi monovolumul Lodgy. Cel mai probabil, sub capota Daciei cu veleităţi familiale se va afla o versiune a turbodiesel-ului de 1.5 litri sau, pentru versiunile mai ieftine, "benzinarul" de 1.6 litri (şi 105 cai-putere). Transmisia la puntea faţă ar putea oferi – în premieră pentru şoferul autohton de Dacia – răsfăţul unei cutii de viteze automate. Versiunea de bază a noului model Dacia Lodgy ar trebui să coste, potrivit estimărilor presei internaţionale de specialitate, între nouă şi zece mii de euro. Primele monovolume ar urma să fie livrate clienţilor după prezentarea care va avea loc la Salonul auto de la Geneva din martie. 7 modele vor alcătui portofoliul Dacia, în primăvară, odată cu lansarea monovolumului Lodgy Citiţi şi:

  • Iată cum arată monovolumul Dacia! Primele imagini oficiale
  • Ce surprize pregătesc românilor în 2012 Dacia și Ford