Servicii medicale si transport sanitar doar pe hartie si haos in fisele de solicitare a masinilor din parcul auto sunt doar cateva dintre neregulile descoperite la Serviciul Judetean de Ambulanta (SJA) Suceava de inspectorii Casei de Asigurari de Sanatate.
Controlul a vizat activitatea SJA din 2006 si din primele sapte luni ale anului trecut.
Semnaturi indescifrabile
Cele mai multe nereguli au fost constatate la modul de completare a „fiselor de solicitare ambulanta“, din acestea lipsind datele privind spitalul unde se interneaza pacientul sau orele solicitarii, sosirii si plecarii Salvarii.
In unele cazuri, parafa medicului era inlocuita de o semnatura indescifrabila. De asemenea, in cazul a zeci de solicitari, fisele nu erau semnate si parafate de catre medicul de garda care a preluat bolnavul, conditie obligatorie prevazuta prin clauza contractuala cu Casa de Asigurari. Verificarile au scos la iveala si o nepasare crasa a angajatilor Statiei de Ambulanta de la Vatra Dornei, unde, la multe dintre urgentele majore, se deplasau doar soferul de pe Salvare si, eventual, un asistent.
„Noi intelegem foarte bine ca deficitul de medici angajati la Serviciul de Ambulanta afecteaza calitatea si siguranta serviciilor oferite asiguratilor, dar nu putem fi de acord ca un medic angajat cu norma intreaga sa presteze in cursul unei luni un numar de 6 sau 9 solicitari“, a declarat Cristina Iordachel, directorul Casei de Asigurari de Sanatate Suceava, referindu-se la neregulile descoperite la Vatra Dornei.
Conducerea SJA Suceava a fost obligata de reprezentantii Casei sa restituite 71.704,85 lei, suma reprezentând contravaloarea cazurilor de servicii medicale de urgenta si transport medical raportate eronat.