Mai puţini conaţionali vor schimba mobilul anul acesta. Vânzările se vor diminua cu circa 5% din cauza scăderii puterii de cumpărare.
Piaţa locală a telefoanelor mobile va scădea anul acesta cu 5%, la 4,8 milioane de terminale, de la 5 milioane de unităţi, câte s-au vândut anul trecut, ne-au declarat re prezen tanţii diviziei telecom din cadrul Sam sung România. Principalele cauze sunt efectele crizei financiare şi economice: mai mulţi şomeri, venituri în scădere şi credite bancare foarte greu de accesat.
Din totalul telefoanelor vândute în 2008, cele inteligente - smartphones (terminale care rulează un sistem de operare, oferă funcţionalităţi superioare, şi permit instalarea de aplicaţii de genul celor folosite pe computerele personale - n.r.), reprezintă doar 2%.
„Segmentul telefoanelor inteligente va ajunge să reprezinte însă 4-5% din piaţă anul acesta“, a declarat, pentru EVZ, Ion Iosifescu, product managerul diviziei telecom din cadrul Samsung România.
El spune că vânzările acestor terminale nu vor fi afectate de criză, deoarece oamenii care le cumpără au venituri mai mari şi sunt loiali acestor tehnologii. La nivel mondial, s-au vândut anul trecut 1,18 miliarde de terminale, cu doar 3,5% mai multe decât în 2007, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare a pieţei IT International Data Corporation (IDC).
Avansul redus al pieţei a fost determinat de scăderea de 13% înregistrată în ultimele trei luni ale anului. Pentru anul acesta previziunile sunt sumbre. Analiştii cred că piaţa va scădea cu peste 10%, iar primele semne de revenire ar putea apărea la începutul lui 2010.
Nokia conduce şi în România
Liderul pieţei româneşti de telefoane mobile este Nokia, care însă nu şi-a comunicat cota de piaţă. Şi la nivel mondial, compania finlandeză conduce, deţinând circa 40% din piaţă. Locul doi în România este ocupat de brandul Samsung, cu o cotă de piaţă de aproximativ 20%, la sfârşitul anului trecut. Celelalte mărci de telefoane aflate în topul preferinţelor românilor sunt LG, Sony Ericsson şi Motorola.
- În România sunt peste 22 de milioane de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă. Dintre aceştia, 8,6 milioane sunt abonaţi.
PRAG
BlackBerry „sărbătoreşte“ 50 de milioane de unităţi
Compania canadiană Research In Motion (RIM), care produce terminale mobile sub brandul BlackBerry, a anunţat ieri că a atins pragul de 50 de milioane de unităţi livrate, la 10 ani de la înfiinţarea companiei. În ultima perioadă, vânzările au fost propulsate de terminale care se adresează unui public mult mai larg, precum Bold, Storm sau Pearl. Te le foanele RIM se adresează în general oa menilor de afaceri şi dispun de cel mai bun serviciu de e-mail destinat folosirii pe mobile. Compania are 21 de mi lioane de abonaţi la serviciul de poştă electronică.