Agenţia de matchmaking Umbrella for Two, prima de acest gen din ţară, caută pentru clienţi parteneri după gusturile, hobby-urile, veniturile şi nivelul lor de educaţie.
Eveline N. are 31 de ani şi este avocată de succes la o companie mare din Bucureşti. Pe parcursul timpului, ea a investit mult timp şi efort pentru a-şi construi cariera. În prezent însă, este singură şi are în spate un divorţ şi mai multe relaţii eşuate. Tânăra a încercat la un moment dat să-şi găsească sufletul-pereche pe site-ul Sentimente.ro, însă a renunţat repede. Ea a observat că multe dintre persoanele care au cont pe site-ul de dating declară informaţii false despre ele, nemaivorbind de fotografiile vechi sau care nu sunt ale lor.
Ce soluţii mai are Eveline, în condiţiile în care serviciul îi răpeşte mult timp şi îşi doreşte alături de ea pe cineva cu aceleaşi pasiuni, cu un nivel de educaţie similar şi cu un venit de circa 1.500 euro pe lună, cât are ea? Iar faptul că are o înălţime de 1,75 m face sarcina şi mai dificilă.
Femeia poate apela la o agenţie care organizează întâlniri între cei care îşi caută perechea, după ce "vânează" din piaţă persoanele potrivite.
O umbrelă pentru doi
Umbrella for Two este prima agenţie de acest gen din ţară, înfiinţată în luna februarie. Modul de lucru se numeşte matchmaking (în engleză - peţire) şi are la bază un concept britanic. Echipa Umbrella for Two este compusă din trei persoane care s-au transformat din vânători de capete (headhunters) în vânători de inimi (hearthunters), spune Oana Totora, managing partner al companiei.
După şapte luni de activitate, baza de date a firmei cuprinde circa 100 de persoane. Serviciile Umbrella for Two se adresează în special persoanelor cu vârste cuprinse între 30 şi 45 de ani, cu venituri de cel puţin 800 euro/lună. Ele au studii superioare şi sunt antreprenori, liber profesionişti, manageri sau tehnocraţi în domenii de activitate precum IT, avocatură, massmedia, publicitate etc.
Potrivit unui studiu al companiei, în România sunt peste 620.000 de persoane singure din clasa superioară şi de mijloc superioară. Numai în Bucureşti numărul acestora ajunge la circa 187.500. Totodată, procentul oamenilor necăsătoriţi din această categorie ajunge la 30%.
Studiul arată că tot mai mulţi români aleg să nu se mai căsătorească sau să facă acest pas la o vârstă medie de 31 de ani pentru bărbaţi şi 27 de ani pentru femei.
Recrutaţi pentru iubire
Persoana interesată, bunăoară Eveline, ia legătura cu reprezentantul Umbrella for Two, care va fi "peţitorul personal". Plăteşte o taxă de la 250 lei până la 1.200 lei/an (fără TVA), iar compania se obligă să-i prezinte trei-cinci persoane potrivite.
Dacă Făt-Frumos nu există în baza de date, peţitorii ies "la vânat" fie prin recomandări, fie la întâlniri de socializare, după care sunt filmaţi şi prezentaţi Evelinei. Atunci când îi cade cu tronc un bărbat, va ieşi cu el la o întâlnire, iar dacă ceva nu merge bine, peţitorul va discuta eventualele probleme şi va ajuta cuplul să construiască o relaţie sănătoasă, spune Oana Totora. Printre cele mai ciudate cerinţe pe care le-a întâlnit din partea clienţilor ea menţionează un bărbat pasionat de sporturi extreme care îşi doreşte o prietenă la fel ca el sau unul care îşi petrece vacanţele în locuri neobişnuite precum Polul Nord, unde nu vrea să mai meargă de unul singur.
"În cazul agenţiilor de dating on-line există temerea că datele prezentate pe site nu sunt autentice." OANA TOTORA, managing partner Umbrella for Two
OPORTUNITATE
Sentimentele, traduse în limbaj de afaceri
Deocamdată, vânătorii de inimi se concentrează pe Bucureşti. Ei spun însă că următoarele oraşe pe listă unde există un val mare de cereri sunt Timişoara şi Cluj.
Oana Totora susţine că, pentru ca afacerea să se dezvolte în continuare, trebuie informate persoanele tinere şi singure în legătură cu acest serviciu. În plus, dacă vor apărea concurenţi - agenţii de matchmaking însă cu alte metode de lucru - piaţa va creşte mult mai rapid.
Reprezentanţii Umbrella for Two nu exclud posibilitatea de a se extinde în franciză la un moment dat. Însă deocamdată, fiind abia în primul an de activitate, ei se concentrează pe dezvoltarea conceptului propriu.