Produse funerare din toată gama de preţuri sunt disponibile până duminică, la complexul Romexpo. Piaţa serviciilor şi produselor funerare reprezintă, pentru mulţi dintre noi, un domeniu căruia nu îi acordăm prea multă atenţie până nu ne confruntăm cu decesul unei persoane apropiate.
Totuşi, în acest domeniu activează firme specializate, care s-au adaptat societăţii din prezent, prea grăbită şi prea ocupată pentru a mai avea timp fie şi de întocmirea unui act.
În perioada 19-22 mai, în cadrul complexului expoziţional Romexpo din Capitală, câteva zeci de companii din domenii care ţin de înmormântări, participante la Expo Funerar, promovează oferte de produse şi servicii funerare complete. Acestea pot fi achiziţionate în rate sau cu reduceri. Iar vizitatorii pot găsi prezentate diverse produse noi.
După câteva ore de la deschidere, vizitatorii erau într-un număr foarte mic. "Oamenii nu acordă prea mult interes ofertelor noastre într-o zi normală, lucru de înţeles, ci abia atunci când cineva din famile decedează şi sunt nevoiţi să ne ceară ajutorul", spune unul dintre expozanţi.
E bine să te informezi din timp
Potrivit acestuia, participanţii la târg sunt conştienţi de faptul că, în acest domeniu, lucrurile funcţionează altfel la un târg imobiliar sau turistic, de pildă, deşi în străinătate oamenii se informează din timp asupra costurilor, produselor şi serviciilor funerare.
"Noi suntem aici pentru a ne promova produsele şi serviciile şi trebuie să fim sinceri, nu ne putem aştepta să dea buzna pe uşă mii de oameni care vor să ne achiziţioneze produsele. Nu sun tem la un târg imobiliar sau de turism", adaugă reprezentantul unei alte companii care furnizează servicii funerare.
20% este discountul maxim la achiziţia de produse şi servicii funerare la prezentarea cupoanelor împărţite de firme în cadrul târgului de la Romexpo
CONSERVATORI
Ultima modă funerară nu prinde la români
Noile tehnologii folosite în realizarea unor produse precum sicriele nu stârnesc prea mare interes din partea majorităţii vizitatorii târgului de profil, recunosc expozanţii.
Sicriele cu capace care menţin în interior o anumită temperatură, spre exemplu, nu sunt la prea mare căutare din pricina preţului mare, dar şi a faptului că românii, atunci când vine vorba de înmormântări, sunt destul de conservatori.
Astfel, conaţionalii noştri preferă ca lucrurile să se desfăşoare după obiceiurile vechi. "Noi, românii, ne respectăm morţii, dar să arunci mii de euro pe produse şi servicii funerare mi se pare că asta nu are nicio legătură cu respectul pentru decedat, ci pur simplu, pentru multe familii, e doar un semn de potenţă financiară", ne-a spus unul dintre vizitatori.
Din categoria produselor mai exclusiviste fac parte şi sicriele dotate cu sisteme de asigurare împotriva jafurilor.
Oferte speciale şi înmormântări în rate
Moda discounturilor şi a ofertelor speciale s-a răspândit şi în rândul companiilor specializate în servicii funerare, după modelul pieţei auto sau imobiliare. Pentru pachete complete, care includ de la partea de întocmire a actelor de deces şi serviciul de îmbălsămare, până la transport sau catering pentru pomeni şi parastase, participanţii de la Expo Funerare au reduceri de preţuri cuprinse între 5% şi 20%.
Spre exemplu, pe perioada târgului, oferta de preţuri la sicrie porneşte de la aproximativ 125 de lei, iar cea pentru transport de la 0,8 lei pentru fiecare kilometru parcurs.
Cât costă un sicriu
Dacă vorbim de sicrie, trebuie precizat că preţul acestora poate ajunge chiar şi la 3.500 de lei, în funcţie de tipul de lemn folosit şi garnitura aleasă. Însă, la o analiză rapidă a produselor promovate la târg reiese că preţul mediu pentru aceste obiecte se situează undeva între 600 şi 1.000 de lei, în cazul celor realizate din plop sau fag.
O altă ofertă, promovată tot mai intens de companiile de profil, este reprezentată de vânzarea pachetelor de servicii funerare în rate fixe, fără dobândă, pe o perioadă negociabilă.
LANSARE
O nouă revistă, "Magazin Funerar"
Cei interesaţi de ultimele tendinţe în domeniul funerar le vor putea urmări într-o revistă specială dedicată profesioniştilor din acest domeniu. Revista lunară "Magazin Funerar" a fost lansată ieri, cu ocazia târgului de la Romexpo.
Publicaţia îşi propune să fie o punte de legătură între firmele care activează în domeniul funerar, dar şi să promoveze anunţurile acestora şi noutăţile din piaţă. Totodată, revista va prezenta şi statistici din domeniu sau prevederi legislative specifice.
De asemenea, în paginile revistei cititorul poate afla informaţii utile despre noutăţile pieţei de profil, preţurile produselor sau noi tipuri de servicii.