Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a explicat cum a ajuns statul român să stabillească că în Master Planul pentru Transporturi cât va costa autostrada Comarnic-Brașov.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, vrea să dea o sumă fabuloasă pe un petic de drum: aproximativ 8,4 miliarde de euro pentru 53 de kilometri. În timp ce românii plătesc drumuri la suprapreţ, grecii au construit deja nu mai puţin de 670 de kilometri de autostradă cu doar 5,9 de miliarde de euro.
Ioan Rus susține că această sumă este suma minimă pe care a primit-o Ministerul din partea celor care au despus oferte pentru construirea autostrăzii. „A fost cea mai mică ofertă. Am semnat cu ei un memorandum că vom continua discuțiile, însă nu știu să vă spun acum cum vor continua ele, în ce măsură va fi suma coborâtă, rearanjată- nu știu să vă spun”, a explicat ministrul Transporturilor.
Dacă se va decide să se construiască autostrada la aceasta valoare, mult amânata constructie a autostrăzii Comarnic-Braşov ne va costa o avere. Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru realizarea şi întreţinerea drumului timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanţare suma depăşeşte 8 miliarde de euro. Nu vor lipsi nici taxele. Şoferii vor fi nevoiţi să plătească 7 lei pentru a putea circula pe Comarnic-Braşov.
„S-a semnat un memorandum prin care grupul de firme care a participat la această licitație internațională avea cel mai mic preț oferit- 8,4 mld. Și s-a semnat memorandul că purtăm discuții cu ei. În ce masura această sumă va putea fi rearanjată nu pot să vă spun acum”, a afirmat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, într-o intervenție telefonică în emisiunea „X-Press”, difuzată sâmbătă seara de B1 TV.
În vreme ce în România 53 de kilometri, cât va avea tronsonul Comarnic Braşov, costă 8,4 miliarde de euro, autorităţile din Grecia au construit 670 de kilometri de autostradă cu numai 5,9 de miliarde de euro. Ministrul transporturilor are şi o explicaţie pentru diferenţa de preţ.
„Noi nu avem în România o firmă capabilă să facă așa ceva. E altă problemă. Polonia are 8 firme de nivel mondial care concurează oriunde”, a mai spus Ioan Rus. Cu toate acestea, ministrul Transporturilor nu renunţă la promisiuni. Peste 4 ani vom face numai câteva ore de la Constanţa la Nădlac. „Prioritatea nr 1 e Nădlac - Constanța, culoarul 4 paneuropean e prioritate zero. Dacă nu blocăm în niciun fel, dacă nu avem alte idei, în 4 ani putem să facem acest lucru”, a mai spus ministrul.