Cum s-a construit un bulevard ilegal. Acum, mai marii Capitalei caută soluții să inaugureze drumul unde s-au făcut lucrări de aproximativ 18 milioane de euro

Cum s-a construit un bulevard ilegal. Acum, mai marii Capitalei caută soluții să inaugureze drumul unde s-au făcut lucrări de aproximativ 18 milioane de euro

Case monument puse la pământ noaptea, autorizații de construcție și de demolare anulate în instanță și lucrări de zeci de milioane de euro. Așa s-a construit primul tronson al bulevardului Uranus, a cărei autorizație de construcție a fost suspendată în instanță zilele acestea. Cert este că acum Municipalitatea vrea să deschisă circulația pe baza unei autorizații de funcționare temporare.

În timp ce mai marii Capitalei au anunțat că în viitorul apropiat vor inaugura primul tronson al noului bulevard Uransu, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, Nicușor Dan, a anunțat că instanța a decis suspendarea autorizației pe baza căreia s-a construit primul tronson al drumului Buzești-Berzei-Vasile Pârvan.

  • Oprescu dărâmă Hala Matache noaptea, pe furiș. ONG-iștii: „Aceste acțiuni de demolare nocturne sunt de tip mafiot"

Și, ca să nu țină drumul închis, mai marii Capitalei au găsit o soluție: autorizație temporară de funcționare, potrivit arhitectului-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu. Asta deoarece, Asociația Salvati Bucureștiul a obținut la Tribunalul București suspendarea planurilor urbanistice zonale care stabilesc traseul drumului și a autorizațiilor de construire, iar municipalitatea nu poate face recepția lucrării, potrivit lui Nicușor Dan. Pe de altă parte, Municipalitatea spune că poate recepționa lucrarea, chiar dacă au fost suspendate autorizațiile, pentru că lucrările au fost deja făcute.

  • Protest. Societatea civilă îi cere ministrului culturii să nu avizeze demolarea Halei Matache 
  • EXCLUSIV. Oprescu zice că mută Hala Matache, arhitecții îi dau peste nas. Vezi culisele ședinței controversate

„În conformitate cu art 37 alin 2 din legea 50/1991, privind regimul de autorizare a lucrărilor, recepția se face la terminarea lucrărilor. Recepția este o operațiune care nu este cuprinsă în autorizația de construire, ci constată dacă s-au efectuat toate operațiunile prevăzute în autorizație. Având în vedere faptul că lucrările prevazute în cele 2 autorizații suspendate au fost efectuate în totalitate, sentința privind suspendarea celor două autorizații nu impiedică realizarea recepției lucrărilor, acesta fiind o operațiune distinctă față de cuprinsul și continuțul autorizației. Chiar și în această situație, Municipalitatea va exercita căile de atac prevăzute de lege. Astfel, Hotărârea instanței va fi atacată cu recurs”, se precizează într-un cuminicat de presă emis de Biroul de Presă al Primăriei Municipiului București. Cert este că primarul general Sorin Oprescu a participat vineri la probele de circulație pentru tramvaiele de pe Bd. Buzești-Berzei-Uranus. Ce a decis instanța Instanța a decis că planurile urbanistice zonale pe baza cărora s-a decis reamplasarea monumentelor istorice deja demolate: Hala Matache, casa din Berzei 81 și casa din Berzei 89 pe alte amplasamente nu sunt legale. Mai mult, judecătorii au decis că s-a construit ilegal tronsonul între Dinicu Golescu și Griviței. ribunalul București a decis, pe 7 ianuarie suspendarea autorizațiilor de construire prin care Municipalitatea a decis ca mai multe case monument să fie puse la pământ și refăcute în alte zone. Mai mult, judecătorii au decis, după ce au analizat probele, că primul tronson al bulevardului Uranus a fost construit în baza unei autorizații care nu respectă legea, e fiind suspendată acum de instanță, se precizează într-un comunicat al Asociației „Salvați Bucureștiul”. Cu alte cuvinte, noul tronson, pe care Municipalitatea a anunțat că îl va inaugura în viitorul apropiat, a fost construit ilegal.

„În 2011, Tribunalul București a suspendat autorizația de construire nr. 633/2010 pentru soseaua Buzești-Berzei, tronsonul între Dinicu Golescu și Griviței. Printr-o ințelegere cu ONG-urile și Ministerul Dezvoltării, Primăria s-a angajat să modifice autorizația astfel încât soseaua să ocolească Hala Matache”, a povestit Nicușor Dan. Oprescu a promis că va reconstrui monumentele demolate. Nu a fost refăcut niciunul La sfârșitul anului trecut s-a finalizat primul tronson al diametralei Nord-Sud, Buzeşti-Berzei-Uranus. Cu privire la casele care au fost demolate în zonă, primarul general a spus că aceste demolări s-au făcut cu acte în regulă după ce s-a obţinut declasarea lor. „Acolo monumente istorice au fost Cinematograful Feroviar - Casa Rădulescu, Hotelul Marna, iar pe locul unde se afla Casa Eminescu era o placă pe care scria „Aici a locuit Mihai Eminescu'', a spus Oprescu. Edilul-şef a subliniat că obligaţia Primăriei Generale este aceea de a reface acele imobile care sunt amplasate imediat după Piaţa Virgiliu. El a spus că în acest sens există o aprobare de la Ministerul Culturii, iar când vor fi bani imobilele vor fi refăcute. Prima etapă a diametralei Nord-Sud a început cu amenajarea str. Berzei de la Piaţa Victoriei până la str. Occidentului, unde linia de tramvai este finalizată în proporţie de 90%, iar strada este în proporţie de 85%, rămânând neexecutată zona de racordare cu tronsonul doi, care în momentul de faţă se află blocat din cauza nedefinitivării soluţiei pentru trama stradală din zona Halei Matache. Potrivit directorului Direcţiei Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru, de la începutul anului 2013 s-au plătit constructorului 30 milioane de lei, dar acesta a executat, în realitate, lucrări în valoarea de 80 milioane de lei. Citiți și:
  • Curtea de Apel Bucureşti: Bulevardul Uranus nu este de utilitate publică
  • Noi demolări nocturne pentru bulevardul Uranus| FOTO
  • Arhitecţii şi-au dat acordul ca bulevardul Uranus să treacă pe sub curtea Parlamentului
  • Noi demolări nocturne pentru bulevardul Uranus| FOTO
  • A început demolarea imobilelor de pe Buzeşti, pentru crearea bulevardului Uranus

Ne puteți urmări și pe Google News