Cum poți ajunge să câștigi un milion de dolari pe an postând clipuri pe YouTube

Câștigă aproximativ un milion de dolari pe an. Nu este invitat la nicio emisiunie de televiziune și nu apare pe coperta niciunei reviste. De fapt, mass media tradiționale nici nu știu cine e. Ray William Johnson a ajuns cunoscut datorită postării pe YouTube a unor clipuri care au adunat 1,5 miliarde de vizualizări.

Ray William Johnson, cunoscut pe YouTube ca RayWJ, este noul model de vedetă născută fără spijinul mass-media tradiționale. Tânărul de 30 de ani care postează pe Internet clipuri în care înjură sau face comentarii răutăcioase îmbrăcat în pinguin a reușit să strângă o avere frumoasă exploatând faima de care se bucură în mediul virtual.

În fiecare lună, circa 780 de milioane de vizitatori unici intră pe YouTube, iar zilnic sunt înregistrate peste patru miliarde de vizualizări. Într-o zi sunt încărcate pe site 86.400 de ore de conținut video. Doar câțiva dintre cei care și-au creat canale și încarcă clipuri ajung să aibă succesul lui Ray, care atrage în fiecare săptămână în fața monitoarelor circa 5 milioane de persoane. 1 milion de dolari pe an din virale

Tânărul a ajuns să câștige astfel circa un milion de dolari pe an, atât ca urmare a participării la partneriatul cu YouTube prin care îi revine o parte din încasările generate de clipurile sale, dar și ca urmare a comercializării unor produse precum aplicația pentru iPhone "Pimp Hand Strong", care-ți permite pentru 99 de cenți să îi tragi o palmă virtuală atunci când te scoate din sărite.

Ray nu este popular doar pe YouTube. Circa 800.000 de persoane îi urmăresc contul de Twitter. La o postare de genul ”Încearcă asta. Merge garantat! 🙂 1. Ține-ți respirația 20 de minute. 2. Mori” a primit 42.000 de ”like-uri”.

Deși afirmă că nu câștigă atât de mult, Wall Street Journal a făcut câteve calcule simple bazându-se pe informații obținute de la surse din interiorul Google, compania care a cumpărat YouTube în 2006. Potrivit acestora, pentru fiecare două milioane de vizualizări o persoană primește între 3.000 și 9.000 de dolari. Clipurile încărcate de Ray au peste 1,5 miliarde de vizualizări până acum.

Un purtător de cuvânt al celor de la Google a declarat, petru WSJ, că, în 2011, ”câteva sute de parteneri YouTube” au făcut mai mult de 100.000 de dolari. YouTube are încheiate parteneriate cu circa 30.000 de persoane, potrivit lui Tom Pickett, directorul YouTube pentru conținut.

Ray nu este singurul căruia YouTube i-a schimbat viața. Kevin Wu (kevjumba pe YouTube) și Ryan Higa, un alt star creat de cunoscutul site, au înregistrat și lansat anul trecut piesa "Nice Guys". Cântecul a fost în primele 50 de piese cumpărate de pe iTunes.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/9rDSfH9nefc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>