Cum poţi ajunge ca Dacia, încercând să te inspiri de la BMW

Fiat s-a decis să profite cât mai mult de celebritatea modelului 500, așa că – după tiparul brevetat de BMW cu gama Mini – a ales să diversifice oferta Cinquecento. Cu un model care ar putea primi o versiune capabilă să transporte şapte persoane, la fel ca Dacia Lodgy.

Fiat încearcă o mișcare similară celei realizate de BMW cu Mini. Producătorul italian s-a decis să profite cât mai mult de celebritatea modelului 500, așa că – după tiparul brevetat de producătorul german pentru gama britanică – a ales să diversifice oferta Cinquecento.

Noul Fiat 500L, prezentat la Salonul auto de la Geneva, este versiunea mult mai mare, foarte încăpătoare și evident mai puțin atrăgătoare a celebrului model 500 – un fel de Mini Countryman fără opțiunea tracțiunii integrale.

În afara designului părții frontale, 500L (4,14 metri lungime, 1,78 metri lățime și 1,66 metri înălțime) are prea puține în comun cu un Cinquecento ”normal” (mai scurt cu 60 de centimetri).

Chiar și prin părțile care nu se văd – la nivelul platformei tehnice – diferențele sunt notabile. Dacă 500 se folosește de arhitectura modelului Panda, 500L o utilizează pe cea a mai marelui Punto.

Și pentru ca șocul să fie maxim, Fiat a lăsat să se înțeleagă că va oferi, în scurt timp, și o versiune cu șapte locuri. Mai scurtă, sperăm, decât un Lodgy de la Dacia.

Cu cine concurează: Mini Countryman, Kia Venga, Hyundai ix20, Citroen C3 Picasso, Opel Meriva, Ford B-Max, Seat Altea, Skoda Roomster, Toyota Urban Cruiser, Kia Soul Când vine în România: în ultimul trimestru al anului sau prima parte a lui 2013

<iframe src="http://www.youtube.com/embed/JYnbIf0qznE" width="633" frameborder="0" height="315"></iframe>