Un bucureştean de 39 de ani reclamă Vodafone că nu l-a protejat împotriva unei persoane care s-a dat drept angajat al firmei, i-a cerut date personale şi apoi i-a luat creditul de pe telefon.
Sorin Bădoiu, un bucureştean în vârstă de 39 de ani, reclamă că i s-a furat credit de pe telefonul mobil, în valoare de 35 de euro, de către o persoană care s-a dat drept angajatul firmei Vodafone.
De cealaltă parte, reprezentanţii companiei de telefonie mobilă susţin că apelul prin care bărbatul a rămas fără bani nu a fost făcut de vreun angajat al lor şi explică cum trebuie să procedeze clienţii ca să se ferească de astfel de înşelătorii.
Hoţul s-a dat drept angajatul firmei Vodafone
În urmă cu două săptămâni, Sorin Bădoiu a primit un apel telefonic de la o persoană care a pretins că lucrează la Vodafone şi care i-a spus că, dintr-o eroare, contul lui a fost încărcat cu 35 de euro.
„Mi-a spus că trebuie să reseteze serverul şi, ca să nu rămână înregistrate pierderile, trebuie să tastez un cod. Mi-a cerut ultimele patru cifre din CNP. Am refuzat să i le dau spunându-i că am o parolă şi că ei ar trebui să o cunoască”, spune bucureşteanul.
Atunci i-au cerut parola de bază pentru a rezolva lucurile. „Am tastat ultimele patru cifre şi, pentru că nu a mers, i-am spus că de vină ar putea fi faptul că mai am un număr de telefon, care e la soţie. Mi-au cerut să iau legătura cu soţia şi să-i spun că o să fie sunată de ei”, adaugă el.
„Am cerut să se sisteze orice transfer bancar”
După ce şi-a anunţat soţia, Sorin Bădoiu a sunat la Vodafone. „Mi-au spus că nu e nimic în neregulă cu conturile şi că cineva încearcă să mă păcălească. I-am cerut operatoarei să blocheze imediat orice transfer bancar şi ea m-a asigurat că rezolvă. Când am reuşit să dau de soţie, ea deja făcuse tot ce îi zisese individul”, afirmă Sorin Bădoiu.
Ulterior, i-au confirmat şi de cei de la Vodafone faptul că de pe numărul soţiei se transferaseră 35 de euro. Bărbatul nu înţelege de ce nu s-a putut opri transferul bancar.
„Am făcut o sesizare şi am fost sunat de acelaşi operator, 30 de minute mai târziu. Mi-a spus că banii au fost recuperaţi, dar că nu se pot scădea din contul meu şi că trebuie să-mi cumpăr o cartelă pe care să-mi transfere creditul. Nu am făcut acest lucru pentru că nu mi se pare normal. Acum mi-a venit o factură de 250 de lei şi nu ştiu dacă trebuie să plătesc şi banii furaţi”, conchide Sorin Bădoiu.
Vodafone: „Clientul este responsabil cu păstrarea datelor confidenţiale”
În urma sesizării făcute de reporterii EVZ, firma Vodafone a demarat o anchetă internă.
„Apelul nu a fost generat de Vodafone şi nu are nicio legătură cu ofertele noastre promoţionale, acestea fiind făcute cunoscute clienţilor prin mai multe canale de comunicare”, spun reprezentanţii Vodafone.
Ei adaugă că orice informaţie cu privire la serviciile lor poate fi verificată atât prin apel către Departamentul de Relaţii cu Clienţii Vodafone (*222), cât şi prin accesarea site-ului oficial al companiei.
„În urma analizării riguroase a aspectelor menţionate, subliniem faptul că tehnologia digitală de ultimă generaţie utilizată în centralele noastre nu permite accesul neautorizat în reţea, iar responsabilitatea păstrării confi denţialităţii datelor cu caracter per sonal aparţine clientului”, conchid cei de la Vodafone.
Puteţi reclama la poliţie şi la OPC
Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de Protecţia Consumatorilor îi recomandă bărbatului tului păgubit să facă mai întâi reclamaţie la Vodafone.
„Să le explice că i-a avertizat de ceea ce s-a întâmplat. Dacă nu va rezolva astfel problema, trebuie să depună plângere la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor şi la poliţie. Sunt autorităţile care pot amenda firma”, afirmă Mihai Titichi, şef Serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, care este de părere că în acest caz şi compania de telefonie mobilă are o vină.
"Mi-a spus că trebuie să reseteze serverul şi să tastez un cod. Apoi, au cerut ultimele patru cifre din CNP.” SORIN BĂDOIU, reclamant