Rezultatul licitației de atribuire a contractului de construcție a tronsonului doi de pe autostrada Timișoara-Lugoj, de circa 25 de kilometri, a fost anulat pentru a doua oară de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Consiliul a desființat pentru a doua oară licitația organizată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru lotul doi al autostrăzii Timișoara-Lugoj.
Prin decizia din 20 iulie, CNSC admite contestația depusă de SC Tehnologica Radion SRL pe 17 iunie și ”anulează raportul procedurii de atribuire din 3 iunie şi adresele autorităţii contractante de comunicare către ofertanţi a rezultatului procedurii, pentru lotul 2”. Aceeași deciziei o luase CNSC și pe 30 mai, însă Compania de Autostrăzi nu a ținut cont de solicitarea Consiliului și a desemnat pentru a doua oară aceiași câștigători.
”Obligă autoritatea contractantă la clarificarea ofertei asocierii Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Aqua SpA - Cossi Costruzioni SpA, la reevaluarea ofertelor şi la emiterea unui nou raport al procedurii de atribuire pentru lotul 2, cu respectarea întocmai a documentaţiei de atribuire şi a legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice”, se mai arată în decizia Consiliului. CNADNR are zece zile termen de a se supune deciziei CNSC. ”Evenimentul Zilei” a scris încă de pe 11 iulie despre neregulile apărute la derularea acestei licitații.
Nereguli la oferta italienilor desemnați câștigători
Pe 12 aprilie, Compania de Autostrăzi anunţa că tronsonul doi de pe autostrada Timişoara- Lugoj va fi proiectat şi construit de către asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, pentru 445,6 milioane de lei (circa 106 milioane de euro).
Pe 21 şi 22 aprilie, două contestaţii erau depuse la CNSC de către Tehnologica Radion şi asocierea din care făceau parte şi francezii de la Colas, asociere descalificată.
Tehnologica Radion a semnalat probleme la oferta depusă de italienii de la Cossi. Potrivit firmei românești, italienii nu aveau lichiditatea generală necesară pentru a participa la licitație, daramite pentru a câștiga.
Pe 30 mai, CNSC a emis o decizie prin care a recomandat CNADNR "respectarea întocmai a documentaţiei de atribuire" şi a legislaţiei de achiziţii publice şi a obligat insituţia să reevalueze ofertele pentru proiectarea şi construcţia tronsonului de autostradă şi să clarifice problemele din oferta italienilor.
O nouă atribuire, aceleași probleme
Potrivit unor surse din cadrul CNADNR, asocierea italiană a fost desemnată câştigătoare şi a doua oară. La CNSC au fost depuse ulterior, pe 17, respectiv 20 iunie, două noi contestaţii.
Completul de soluţionare a contestaţiilor din cadrul CNSC a emis pe 20 iulie o nouă decizie prin care cere aceleiași Companiei de Autostrăzi condusă de Daniela Drăghia să respecte legea.
Contestația depusă de Colas pe 20 iulie a fost respinsă de CNSC, doar contestația depusă de Tehnologica Radion fiind acceptată.
Într-un interviu acordat ”Evenimentului Zilei” și săptămânalului ”Capital”, la începutul lunii, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Anca Boagiu, declara că speră ca pe tronsonul doi al autostrăzii care leagă Timișoara de Lugoj să fie semnat contractul până la finalul acestei luni. Șansele ca voia ministrului să fie făcută sunt, însă, mici.
"Noi sperăm ca pe acest tronson să avem foarte curând rezultatul. S-a făcut o nouă contestaţie de către Colas, care vroia să-i dăm o pălărie de bani pentru că respira aer românesc, şi Tehnologica Radion. Dacă mă uit pe listele de contestatari anteriori, regăsesc unele nume care se tot repetă", ne declara Anca Boagiu.