Misiunea Eurovision pusă sub semnul întrebării, după ce Ucraina, reprezentată de Jamala, descendentă a unor deportați tătari, cu o melodie pe teme politice, „1944”, a fost marea câștigătoare de pe Globe Arena.
Dacă The Telegraph, sau Daily Mail vorbesc despre „ziua în care Eurovision a devenit cu adevărat politic”, specialiștii noștri merg mai departe și vorbesc despre „Sindromul Stockholm la Eurovision”. Termenul îi aparține „psihologului muzical” Andrei Partoș, care se întreabă: „Nu știu cum s-au generat punctele de la public, dar dacă același public a votat pentru Ucraina, din empatie, atunci cum se poate să voteze și Rusia în același timp? Adică te revoltă ce a pățit Ucraina, al cărei teritoriu a fost violat, dar votezi și violatorul?”. Specialistul pune sub semnul întrebării și corectitudinea EBU, care a permis atât ca spectacolul să se transmită în SUA și China, cât și participarea Australiei, sau a unor state din Asia. În cazul României însă s-a aplicat excluderea strict înainte de competiție. „EBU e consecvent, e abuziv în toate!”, a concluzionat Partoș. Votul geopolitic nu este o surpriză și se numără printre motivele pentru care mai multe voci au cerut TVR să se retragă. „Participarea la Eurovision este o strategie, dacă vrem să se vorbească despre România și vrem să fim printre cei mari. Suntem conștienți de dezavantaje, dar costurile nu sunt atât de mari față de avantajul promovării”, a spus Irina Radu, președinte TVR.