Cum configurezi corect noua Dacia Lodgy

Monovolumul Dacia Lodgy are mai multe echipamente decât oricare alt model din portofoliul producătorului autohton. Află pe ce merită să-ţi cheltuieşti banii.

Cea mai ieftină versiune a modelului Dacia Lodgy - în România, din 11 iunie - are un preţ imbatabil pentru o maşină de familie foarte încăpătoare: 9.500 de euro cu TVA. Din păcate – mai ales că vorbim de cel mai bine înzestrat autoturism Dacia – varianta cu pricina (Acces) este foarte subţire echipată (airbaguri frontale şi laterale faţă, ABS, servodirecţie).

Cei care o vor achiziţiona totuşi vor putea opta suplimentar doar pentru sistemul ESP (300 de euro). Vopseaua metalizată (350 de euro) este disponibilă doar pentru versiunile Ambiance (preţ minim: 10.500 de euro) şi Laureate (11.500 de euro).

Capii de familie interesaţi de siguranţa celor dragi ar face bine să-şi doteze Lodgyul cu ESP. Mai ales că Dacia nu oferă airbaguri pentru locurile din spate.

Aerul condiţionat, cel mai scump

Dintre echipamentele prezente în premieră pe un model al producătorului autohton se distinge utilul, dar nu indispensabilul sistem Media- Nav (navigaţie cu touchscreen şi bluetooth, dar fără CD player – opţional, 300 de euro, pentru Ambiance şi Laureate). Scaunele faţă încălzite (100 de euro, pentru Laureate) pot fi însă cu uşurinţă ignorate.

Aerul condiţionat, care, la 780 de euro, este cel mai scump echipament opţional (pentru Ambiance), rotunjeşte la peste o mie de euro (împreună cu ESP-ul) suma care ar trebui musai cheltuită în plus faţă de preţul de listă, pentru siguranţă şi confort.

Scaunului şoferului, volanul şi centurile de siguranţă (toate) reglabile pe înălţime (150 de euro, pentru Ambiance, standard – pe Laureate) sunt alte dotări ce n-ar trebui să lipsească de pe Lodgy.

Dacia îi tentează pe cei mai cheltuitori clienţi cu un pachet opţional disponbil exclusiv pe echiparea de top (Laureate): limitator de viteză (o altă premieră), senzori de parcare spate şi volan îmbrăcat în piele. 350 de euro care pot fi cheltuiţi pe altceva.

<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/wy572nWWq-w?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Citiţi şi:

  • Dacia Lodgy testată în Maroc: Vehiculul contrastelor I FOTO
  • Lodgy, ne uimești! Primul test cu monovolumul Dacia
  • Presa franceză: Dacia Lodgy, un monovolum imbatabil