Cum au reușit doi români să facă bani de pe urma lui Arsenie Boca

Părintele Arsenie Boca. foto: commons.wikimedia.org

Cum au reușit doi români să facă bani de pe urma lui Arsenie Boca. „Sfântul Ardealului” a devenit izvor de bogăție în baza unei idei pe cât de simple, pe atât de perverse.

Doi români au reușit printr-un artificiu să înregistreze la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală numele lui Arsenie Boca. Ca mai apoi să aibă câștiguri colosale de pe urma acțiunii lor.

Diana Talpoș și Șandor Andor au depus în 2016 două cereri diferite la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. În prima se solicita înregistrarea mărcii Uniunii Europene „Arsenie”.

Arsenie Boca, marcă europeană

Iar în cealaltă înregistrarea mărcii Uniunii Europene „Boca Părintele”. Cei de la Oficiu nu au bănuit nicio secundă ce se întâmplî. Anume că prin înregistrarea celor două mărci vor afecta numele Părintelui Arsenie Boca. Mai ales că denumirea are  înalta valoare simbolistica şi religioasă. Iar cei de la instituția europeană nu ar fi admis cererea.

Cu toate acestea, separat, cei doi au reușit să obțină înregistrarea mărcii Arsenie Boca Părintele. Doi ani mai târziu cei doi au pus în vedere episcopiei Devei și Hunedoarei că ei sunt propritarii mărcii. Așa că dacă cei de acolo să mai folosească numele lui Arsenie Boca pe articolele comercializate trebuie să plătească drepturi de autor.

Cei de la Episcopie au decis să îi dea în judecată doar că instanțele naționale au stabilit că ele nu pot lua o decizie. Asta pentru că înregistrarea mărcii nu s-a făcut pe teritoriul României, ci la nivel european.

Câștiguri record pentru SRL-ul care folosește numele Părintelui Arsenie Boca

Drept urmare, cea care poate o lua o decizie în acest sens este tot o instanță europeană, și nu una de drept national. Între timp, însă firma care în care cei doi sunt asociați face profituri remarcabile.

Astfel în 2021 SRL-ul Liciuchiciu Web Design a raportat cifre de afaceri record. Practic vorbim de sute de milioane de lei, la fel de mult ca o multinațională. Mai exact 588 de milioane de lei a fost cifra de afaceri, în timp ce profitul net a fost de 495 de milioane. Compania a mai declarat și că are sume restante de 946 de milioane de lei, dar și datorii. Acestea cumulează 643 de milioane de lei.

Printre datornici s-a numărat și Episcopia Hușilor, care în 2019 a primit o factură de 150.000.000 de lei de la firma în cauză. Tocmai pentru că au folosit numele Părintelui pe diferite articole care erau la vânzare.