În Bulgaria, orice tranzacţie de peste 1.500 de euro trebuie realizată prin mediul online, a spus Cătălin Creţu, manager Visa Romania. Potrivit acestuia, prin această reglementare bulgarii au reuşit să reducă evaziunea.
În România însă, valoarea consumului privat este de 80 de miliarde de euro, din acestea doar 28 miliarde fiind reprezentate de cheltuielile realizate prin intermediul cardului, a mai spus Gabriel Creţu.
În opinia acestuia, pentru a creşte gradul de utilizare a cardului ar mărită reţeaua de acceptare, micii comercianţi fiind încă extrem de reticenţi în a accepta plata cu cardul.
"Este important să mărim reţeaua de acceptare. Suntem în urma emiterii. La IMM-uri mai este mult de lucrat la capitolul educare, informare", a mai spus Cătălin Creţu.
Potrivit acestuia, în România există 500.000 de case de marcat, în schimb doar 125.000 de POS-uri. "Nu putem spera să ajungem la 500.000 de POS-uri în comerţ, dar spre 250.000 putem împinge această piaţă", a mai spus Creţu.
"Trebuie extinsă zona în care se fac plăţi cu cardul spre plăţi către guvern, plăţi către asigurători", a mai spus reprezentantul Visa.
În ultimul timp, tot mai mulţi români au început să facă tranzacţii cu cardul la comercianţi. Dacă în 2010 35% din tranzacţiile cu cardul erau efectuate la POS-urile comercianţilor, în 2011 acest procent a urcat la 40%. Valoarea totală a tranzacţiilor efectuate cu cardul în 2011 s-a ridicat la 28 de miliarde de euro.
În prezent sunt în circulaţie în România 13,3 milioane de carduri. Din acestea doar două milioane sunt carduri de credit.