Un întreg scandal s-a iscat în legătură cu motorul avionului Boeing 737, aparținând Blue Air, care a fost distrus la scurt timp de la decolare de pe Aeroportul Internațional Cluj Napoca, de ceva necunoscut. Alte incidente ținute la secret a avut cu o zi, respectiv, trei zile înainte.
În timp ce oficial, compania Blue Air ssusține că motorul avionului care trebuia să plece de la Cluj Napoca spre București, a fost distrus de o pasăre sau de un animal de mari dimensiuni, oficialii de la Aeroportul Internațional Cluj Napoca, se întreabă unde sunt urmele de pene sau de sânge.
Pe imagini, nu se pot distinge urme de sânge sau pene. În plus, dimensiunea avariei arată că motorul a absorbit fie un instrument metallic, fie orice altceva, cu structură rigidă, care ar fi putut distruge palele rotorului, aproape toate, dar și corpul din metal care prezintă urme de sfâșiere.
Oficialii Aeroportului Internațional Cluj Napoca susțin că, același avion a fost implicat, în cursul zilei de sâmbătă într-un alt incident tehnic. ”Culmea este faptul că același motor a fost reparat de o echipă de întreținere de la Blue Air, timp de două ore în cursul zilei de sâmbătă. Avionul a plecat apoi la Londra. Duminică, același avion a avut o problemă după decolare, când avionul era în aer și s-a reîntors la Cluj. Noi ne întrebăm dacă chiar e vorba despre o pasare, pentru că nu am văzut urme de sânge sau de pene. Acum 15 ani, un avion Tarom a absorbit în turbine o potârniche, impactul fiind unul mult mai mic, decât cel din prezent”, spune un oficial clujean de la Aeroportul Internațional Cluj Napoca.
Avionul în cauză avea o vechime de 27 de ani.
Un alt incident ciudat tot
Surse oficiale din cadrul Aeroportului Cluj au declarat pentru EvZ, că în data de 29 martie a.c., un alt avion Blue Air, cu indicativul YR-BAP, a fost implicat într-un incident pe pista de decolare. Zborul Cluj Napoca Tel Aviv a fost oprit brusc, din cauza unei greșeli de pilotaj, greșeală care a constat în configurarea greșită a computerului de bord.
În timp ce avionul rula pe pista de decolare, după doar 200 de metri, avionul a frânat brusc și a oprit, pentru ca ulterior să ajungă la parcarea APRON 1. ”A interrupt decolarea din direcția 07, după 200 de m, la ora 11.02 LT și a rulat înapoi la APRON 1”, se arată într-un document. Contactat de turnul de control, comandantul avionului a răspuns că a configurat greșit sistemul AVO, pentru decolare. După ce acest sistem a fost reconfigurat, avionul a decolat la ora 11.14.
BLUE AIR susține că a motorul a absorbit o pasăre
Într-un comunicat de presă, Blue Air susține că avionul era în perfecta stare de funcționare. ”Situația în care a fost iplicată o aeronavă Blue Air, aseară, pe Aeroportul Internațional Cluj – Napoca a fost cauzată de ingestia unui FOD (foreign object debris), cel mai probabil – o pasăre sau un animal de mari dimensiuni”, anunță un comunicat al companiei. În urma inspecției realizată de echipa noastră tehnică s-a concluzionat faptul că motorul a fost impactat în urma ingestiei unui FOD, un animal sau o pasăre, chiar la ridicarea aparatului de la sol. După cum se observă și din imaginile atașate prezentului comunicat de presă, motorul prezintă semnele clare ale ingestiei ingestia unui corp extern (FOD) la decolare. Comandantul a decis, pe baza procedurilor si a compententelor sale, revenirea pe aeroportul Cluj - Napoca. Echipajul nostru nu a solicitat asistență la aterizare, revenirea pe pistă s-a realizat normal și, în niciun moment al zborului, siguranța pasagerilor Blue Air nu a fost pusă în pericol. Dorim să mulțumim echipajului nostru pentru modul impecabil în care au gestionat în-treaga situație”, se arată în comunicatul companiei aeriene.