Într-un interviu special pentru revista Airlines, Wang Guoyu, vice președinte al Global Transportation Business Unit, din cadrul Huawei Enterprise Business Group, a vorbit despre unele dintre evoluțiile în curs de desfășurare la Huawei cu scopul de a crea o experiență perfectă pentru toți pasagerii.
-
Sunt interesați de colaborare operatorii de transport feroviar, aerian și de alte moduri de transport, pentru a găsi soluţii ca experiența de călătorie a pasagerilor să decurgă fără probleme?
Întrebarea pe care mi-ați adresat-o reflectă situația actuală. Cred că operatorii de transport îsi dau seama de situație și aproape toţi îşi doresc să schimbe aceste circumstanţe, prin construirea de platforme. După cum știți, transportul constă în transferul pasagerilor și a mărfurilor în lumea fizică, prin diverse metode precum cale ferată, metrou, şosele, aviație și așa mai departe. Telecomunicațiile în schimb, transferă datele în lumea digitală prin diferite centre de date, aplicații și sisteme. Digitalizarea transportului va putea oferi pasagerilor o călătorie fără probleme.
În acest an, COVID-19 a avut un impact semnificativ. De exemplu, s-au făcut tranzacții online și s-a lucrat de acasă într-o nouă normalitate, ceea ce înseamnă că transformarea digitală devine o nevoie esențială pentru multe industrii. Principala provocare a transportului rămâne conflictul dintre creșterea cererii de mobilitate și eficiența slabă a transportului. De exemplu, în multe aeroporturi, punctualitatea este de doar 75%. În orașele mari, în timpul orelor de vârf, viteza vehiculului poate fi mai mică de 10KM/h.
Pentru a îmbunătăți eficiența transportului, aplicaţii precum MaaS (Mobility as a Service) pentru pasageri și Transport Multimodal pentru logistică sunt din ce în ce mai populare. Acestea integrează perfect fluxul de pasageri, marfă şi afaceri în mai multe moduri de transport.
MaaS, sau Mobility as a Service este punctul central al transportului public. MaaS combină calea ferată, metroul, drumurile și aviația pentru a satisface nevoile de călătorie ale pasagerilor, reducând costurile și îmbunătățind eficiența. Tehnologii precum 5G, IoT, cloud, big data și AI vor juca cu siguranță un rol cheie în MaaS.
Huawei oferă o soluție cuprinzătoare de transport, care utilizează tehnologiile TIC pentru a digitaliza toate elementele de transport, inclusiv pasagerii, mărfurile, vehiculele și fluxurile de afaceri. Această soluție consolidează datele multi-sursă în baze de date unificate, astfel încât să putem dezvolta algoritmi și modele de date şi să construim un sistem de indicatori pentru soluții bazate pe scenarii.
-
Cum înțelegeți transformarea digitală a aeroporturilor?
Huawei lucrează în industria transporturilor de peste 20 de ani. Ajutăm clienții să garanteze siguranța, să îmbunătățească eficiența și să optimizeze experiența pasagerilor prin transformare digitală. Toate aceste trei obiective sunt viziunea noastră principală pentru această industrie.
Transformarea digitală în aeroporturi are două niveluri: unul este digitalizarea infrastructurilor, iar celălalt este digitalizarea fluxului de afaceri. Prin convergența celor două straturi, putem transforma lumea fizică într-una digitală. Pentru acest lucru folosim termenul de "gemeni digitali".
Pe de o parte, digitalizarea infrastructurilor înseamnă detectarea și conectarea totală, cu ajutorul tehnologiilor TIC precum IoT, 5G, unde milimetrice și așa mai departe.
De exemplu, în aeroportul din Shenzhen, pasagerii pot trece rapid de verificarea securității și pot ajunge la poarta de îmbarcare folosind recunoașterea facială.
De asemenea, utilizăm tehnologia de poziționare Wi-Fi 6 pentru a ajuta operatorii aeroportuari să prezică volumul traficului pentru a crește sau a reduce benzile de verificare a securității. Această tehnologie ajută şi pentru un transfer rapid al pasagerilor către poarta de îmbarcare.
Mai mult, folosim smart Airfield Ground Light, care digitalizează pistele și taxi-way într-o anumită măsură.
Pe de altă parte, putem implementa o platformă digitală care să conţină cloud, big data și AI pentru a optimiza fluxul de afaceri existent.
Platforma poate asambla, integra și converge datele, apoi poate partaja servicii de date către aplicații bazate pe scenarii reale. Toate aceste aplicații sunt dezvoltate la comun de către Huawei și partenerii noștri ecosistemici.
Exemplele tipice includ verificarea de securitate diferențiată, alocarea inteligentă a standurilor (programarea porților aeroportului) și sistemul de procesare al asistenței pentru zboruri bazat pe big data.
Concentrându-ne pe siguranță, eficiență și experiența pasagerilor, putem utiliza TIC pentru a eficientiza fluxul de zbor, pasageri și marfă. Deci, putem face punte de servicii în punctele nefavorabile, elimina puncte redundante şi împuternici sistemul de industrii convenționale pentru a ajuta integrarea clientului în acest mediu digital.
Roma nu a fost construită peste noapte, prin urmare nici un aeroport inteligent nu va fi construit peste noapte.
Transformarea digitală este o călătorie fără sfârșit, cu repere cruciale pe tot parcursul drumului. Evoluția continuă și repetarea durabilă sunt esențiale. Asta e înțelegerea noastră.
-
Este nevoie de o lungă perioadă de timp pentru a realiza transformarea digitală. La ce ar trebui să acordăm atenţie în acest proces?
Cred că există 3 puncte pe care trebuie sa le luăm în considerare.
În primul rând, pentru transformarea digitală, trebuie să începem cu arhitectura generală și designul de sus în jos. Am dezvoltat o arhitectură inovatoare de soluții constând din trei straturi orizontale și trei fluxuri de afaceri verticale.
Primul strat este reprezentat de conexiunea de infrastructură. 5G, IoT și machine vision pot conecta complet toate obiectele, cum ar fi oamenii, vehiculele și toate lucrurile și pot eficientiza toate serviciile și sistemele aeroportului. 5G poate oferi performanțe îmbunătățite, inclusiv lățime de bandă mai mare, latență mai mică și acoperire mai densă, pentru a sprijini serviciile online ale pasagerilor și roboții de inspecție inteligenți.
Al doilea strat este platforma. Acesta se bazează pe cloud, oferind resurse de stocare unificate, resurse de calcul și resurse de rețea. Toate aceste 3 reprezintă resursele digitale de bază. Utilizăm această platformă unificată pentru a furniza tehnologie big data care să valorifice datele, pentru a mina valoarea datelor și pentru a partaja serviciul de date.
Iar al treilea strat este stratul de aplicare. În acest domeniu, putem aduna parteneri din ecosistem cu o vastă experiență în industrie și mai multe aplicații bazate pe AI. Pentru fluxul de pasageri, de marfă și de zbor, trebuie să identificăm scenarii-cheie de-a lungul acestor fluxuri de afaceri, să dezvoltăm soluții bazate pe scenarii.
În al doilea rând, gestionarea ciclului de viață este foarte importantă pentru transformarea digitală. Începe prin consultare și planificare, apoi continuă cu dezvoltarea și integrarea sistemului care necesită funcționare și întreținere continuă pentru a ajuta clientul să-și păstreze poziția în industrie.
În concluzie, cu un copac nu se face o pădure. O companie, de asemenea, nu poate realiza atât de multe singură. Furnizorii, partenerii și clienții trebuie să lucreze împreună pentru a construi un ecosistem deschis pentru a realiza această viziune. Puterea Huawei se încadrează în tehnologiile digitale, dar partenerii și clienții au cunoștințe de know-how din industrie. Combinația dintre cele două poate crea chimie, iar această colaborare ar putea fi secretul succesului.
-
Cum putem aplica AI, IoT și big data în timpul transformării digitale a aeroporturilor?
Dezvoltarea big data, IoT și AI vor avea un impact semnificativ asupra transformării digitale a aviației.
De exemplu, Aeroportul Shenzhen preia conducerea în implementarea alocării inteligente a standurilor. În mod normal, este nevoie de aproximativ patru ore pentru a aloca manual standuri la peste 1.000 de zboruri în fiecare zi și în fiecare noapte. Sistemul inteligent de alocare a standului utilizează algoritmi AI. Consolidăm mai mult de 60 de reguli de operare pentru a reduce timpul de alocare, iar rezultatul poate ajunge de la 4 ore la un minut. Deci, putem îmbunătăți rata de andocare punte-aeronavă și rata de rotaţie a punţii. După implementarea acestui sistem, mai mult de 2 milioane de pasageri se pot îmbarca și debarca anual prin punţile de contact în loc de utilizarea autobuzului de transfer.
Aeroportul Shenzhen a lansat, de asemenea, un sistem de operare a zborului bazat pe big data, care implementează IoT și vision machine pentru a colecta date despre nodurile cheie de sprijin la sol, cu un procent de exactitate de 95 la sută. Acest sistem monitorizează întregul proces de asistență pentru zbor, detectează și gestionează excepțiile în timp real și îmbunătățește rata de punctualitate a aeroportului.
Soluția inteligentă de luminare la sol a aerodromului este o altă referință. În loc de procedeul manual, folosim tehnologia IoT și AI pentru a controla luminile de la sol. Planificăm căile pentru taxiuri și detectăm conflictele aviatice. Deci, putem reduce timpul de rulare a aeronavelor, crește eficiența pistelor și căilor de rulare. În mod normal, durează cel puțin 20 de minute de la aterizare până la andocare. Dacă se pot salva 3 minute pentru fiecare zbor, eficiența de rulare poate fi îmbunătățită cu cel puțin 15%. Aeroportul din Shenzhen gestionează peste 1.000 de zboruri în fiecare zi, iar această soluție ajută la salvarea a 3.000 de minute în fiecare zi.
Acestea sunt 3 exemple pentru a explica modul în care implementăm noile tehnologii în transformarea digitală a aeroporturilor.
-
Vă rugăm să ne spuneți despre tehnologia Huawei și despre modul în care a ajutat la grăbirea procesului de dezvoltare pentru soluții relevante în combaterea COVID-19, cum ar fi recunoașterea facială pentru pasagerii care poartă măști.
Anul acesta pandemia COVID-19 s-a răspândit rapid în întreaga lume, iar industria transporturilor este direct afectată. Industria trebuie să facă față provocărilor multiple, precum o scădere dramatică a traficului de pasageri și de marfă, proiecte de construcție întârziate și blocarea lanțului de aprovizionare al industriei.
IATA estimează pierderi de venituri globale de cel puțin 63 de miliarde de dolari pentru sectorul de pasageri în 2020. Cererea de transport aerian este setată să scadă pentru prima dată din 2009. Conform previziunilor, piața transportului de pasageri se va redresa treptat după pandemie. Aviația civilă va fi prima care își va reveni pe măsură ce se va încheia pandemia de COVID-19.
Între timp, pandemia va accelera transformarea digitală a industriei, în special a transportului tradițional. Iar noi ar trebui să folosim tehnologii pentru a preveni și controla epidemia.
În timpul acestei crize provocate de COVID-19, Huawei și partenerii săi au ajutat Aeroportul Shenzhen să dezvolte un sistem de prevenţie și control al epidemiilor. Am implementat un centru de operare inteligent pentru a obține și analiza datele pasagerilor și zborurilor în timp real. Am folosit analiza video bazată pe AI pentru a inspecta și controla riscurile epidemice. Putem verifica și urmări mai mult de 700 de pasageri în timpul orelor de vârf în fiecare zi.
Un alt exemplu este sistemul inteligent de afișare a informațiilor de zbor. Acest sistem poate recunoaște fețele pasagerilor chiar și atunci când aceştia poartă măști. Sistemul afișează automat propriile informații de zbor și ajută pentru a economisi din timpul de îmbarcare. Bazată pe o platformă digitală unificată, funcția de recunoaștere facială chiar şi în momentul utilizării măştii de protecţie a fost lansată doar într-o săptămână. E un sistem foarte rapid. Deci, pe baza platformei, timpul de lansare al acestor aplicaţii va fi scurtat.
Atunci când se confruntă cu provocări dure, cum ar fi COVID-19, aeroporturile și alte întreprinderi de transport pot beneficia de tehnologie pentru a găsi o modalitate mai bună de a face față.
-
Cum vor fi aeroporturile în viitor?
Aeroporturile viitoare trebuie să fie orientate spre oameni, verzi, sigure și inteligente. Aeroporturile viitoare vor fi susținute de aplicații extinse pentru îmbunătățirea experienței de călătorie. Aeroporturile viitoare ar trebui să utilizeze dispozitive și sisteme inteligente pentru a satisface nevoile și cerințele oamenilor. Noi numim acest lucru "personalizare".
În viitor, aeroporturile se vor transforma într-un nod de transport cuprinzător. Vor putea fi un loc de întâlnire pentru prieteni, un mall pentru iubitori, sau un loc de joacă pentru copii. Deci, într-un cuvânt, experienţa de călătorie va fi mai confortabilă și logistica poate fi mult mai lină.