Ministerul Afacerilor Interne precizează că plata taxelor pentru documentele care se eliberează în aceeaşi zi se poate face numai prin virament bancar, mandat poştal sau numerar.
Este vorba despre plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere.
Precizarea ministerului a venit după ce ziarista Adriana Duţulescu a post ape Facebook următorul text: “SOS! Fusei la CEC sa plătesc taxa de talon pentrut maşină și taxa de paşaport pentrut mine. Ce sa vezi, începând de azi, nu se mai poate la CEC. Dar unde? La taxe locale, zice funcţionara. Mergem la taxe locale. Nu se plătește la noi, duceți-vă la CEC. Deci io acu' ce fac? :)) UPDATE. Am sunat la trezoreria sectorului 6. Care nu e la taxe locale, e la mama dracu’ în Giuleşti. Deci taxa de pasaport trebuie sa o plătesc la trezorerie la sectorul 5. Zic pai eu stau în 6. Zice numai la sectorul 5 se plătesc pașapoarte. Și taxa de talon? Tot acolo. Nu era foarte sigură”.
Potrivit MAI, în cazul plăţilor făcute prin internet banking, serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, precum şi serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor vor lua măsura temporară de a le verifica, pe baza informaţiilor puse la dispoziţie de către Trezorerie.
''Măsura este provizorie până ce Trezoreria Română va dezvolta sistemul informatic necesar validării plăţilor efectuate direct de către funcţionarii de la ghişeu. Având în vedere că pentru confirmarea tranzacţiei efectuate prin internet banking este nevoie de mai mult de 24 de ore, pentru documentele care se eliberează în aceeaşi zi în care se depune cererea (paşaportul simplu temporar, permis de conducere etc.), recomandăm cetăţenilor să utilizeze modalităţi de plată a taxelor care permit dovada plăţii la momentul depunerii cererii'', adaugă sursa citată.
Odată cu intrarea în vigoare a ordonanţei privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cetăţenii au la dispoziţie şase modalităţi de plată, printr-o singură operaţiune.
Astfel, se poate face plata prin virament bancar, plata prin mandat poştal, la orice oficiu, plata în numerar la casieriile Trezoreriei. Pentru Bucureşti, plata se efectuează la casieriile Trezoreriei sector 5 din Bd. Naţiunile Unite nr. 6-8, Calea 13 Septembrie nr. 226 şi la ghişeele acesteia deschise special în sediul din şoseaua Pipera nr. 49. De asemenea, se pot face plăţi în numerar la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de aceste structuri), plăţi în numerar la casieriile Instituţiei Prefectului (pentru paşapoarte) şi plata prin internet banking.
Cetăţenii care fac astfel de plăţi vor prezenta, la momentul depunerii cererii de eliberare a documentelor de care au nevoie, dovada plăţii generată la momentul efectuării tranzacţiei, fără certificarea de către bancă.