Cu trenul până la Aeroportul Internaţional "Henri Coandă"

Ore de aşteptare în trafic, nervi, risipă de benzină şi poluare cât cuprinde.

Coşmarul rutier din nordul Capitalei, în special pe DN 1, ar putea deveni doar o amintire dacă autorităţile ar moderniza şi introduce trenuri de călători pe vechea reţea feroviară din zonă, care să deservească Aeroportul „Henri Coandă“ şi pe navetiştii din judeţul Ilfov. Cel puţin asta susţine un grup de opt elevi de la Liceele „Sfântul Sava“ şi „Mihai Viteazul“, care a monitorizat timp de câteva luni traficul în nodurile de acces în Capitală, pe DN 1, în Pipera-Tunari şi în Mogoşoaia.

Sub coordonarea Asociaţiei Culturale Goodartofnoon, care a realizat Harta Verde a Capitalei, echipa „Espatrula pentru Bucureşti“ a descoperit că dimineaţa, în lunile de concediu, cozile de maşini la semafor se întind pe circa 900 de metri, distanţa fiind parcursă în 15 minute, cu o viteză medie de 4-5 kilometri pe oră. După vacanţă, vârful de trafic se extinde în intervalul 7.30-10.00, cozile se lungesc la 1.200 de metri, iar şoferii parcurg distanţa în 24 de minute. În medie, zona e traversată de 1.200-2.000 de vehicule pe oră.

Parcări lângă staţii

Prima monitorizare de trafic din nordul Capitalei a fost făcută de nişte elevi de clasa a XI-a, care au dat şi soluţii de bun-simţ. Poliţia Rutieră s-a arătat deja interesată. Voluntarii propun crearea unei benzi unice pentru autobuze din centru până la Otopeni, înfiinţarea unei benzi de biciclişti pe şoseaua Petricani, dar mai ales resuscitarea vechii reţele feroviare, pe care circulă în prezent doar marfare. Aceasta ar urma să lege Otopeni, Tunari, Chitila şi Mogoşoaia de Gara de Nord.

În apropierea staţiilor, voluntarii propun construirea a patru mari parcări cu capacitate totală de 13.000 de locuri, unde navetiştii şi-ar putea lăsa maşinile pentru a continua drumul cu trenul.