Cu nasul printre sticluţe false

În România nu există niciun serviciu care să-ţi permită să afli dacă un parfum este fals sau nu. Singura soluţie: cumperi numai de la parfumerie şi mergi pe încredere.

Cochetăria începe cu un parfum. Tentaţia de a le achiziţiona la preţuri cât mai mici naşte riscul de a cumpăra un produs falsificat, iar România este deja cunoscută ca fiind o ţară de tranzit pentru parfumeria de contrabandă. Nu există parfumuri originale la 100 de lei, furate din Franţa, şi nici nu este adevărată replica „tocmai ce l-am scos din magazin, am nevoie de bani”.

Cei care pot să dea un verdict în legătură cu autenticitatea parfumului rămân comercianţii din marile centre comerciale. În parfumeria Douglas, de la parterul centrului comercial Unirea, din Bucureşti, agentul de pază râde pe seama parfumului fals adus la test. „Îl cumpăr de la turci cu maximum 20 de euro. E contrafăcut de la o poştă”, spune acesta.

Testerele din magazine se sparg

Poţi cumpăra un parfum fals, deşi ambalajul este original. „După ce se consumă testerele de pe rafturi, noi trimitem sticluţele la distribuitor, care le sparge. Tocmai pentru a nu fi părtaşi la asemenea acţiuni”, a spus un agent de vânzări al magazinului. Victimele contrabandelor din mediul on-line sunt sfătuiţi să nu se încreadă în mesajul „parfumurile sunt 100% originale”.

Codruţ Olaru, şeful DIICOT, spune că nu poate fi luată urma contrabandei online: „Este foarte dificil să strângi dovezi. Un singur parfum fals nu este de ajuns”. „A venit o clientă cu un Armani de 125 ml. Dezamăgirea a fost să afle că maximul este de 100 ml. Mai mult, în faţa centrului Unirea stau bişniţari care zic că tocmai ce l-au furat din magazinul nostru, ceea ce nu este adevărat”, a mai adăugat comerciantul din Unirea.

„Fiecare casă de parfum are o reprezentaţă legală. Mai puţin în România, unde casele mari precum Hugo Boss, Chanel etc. lucrează cu case de avocatură. Noi apelăm la ei când avem o captură, le trimitem eşantioane care ajung la firma-mamă, iar apoi primim răspunsurile”.

Indiciile - la vedere

„Diferenţa este uneori atât de flagrantă”, spune Anca Inbu, PR pentru parfumeria Douglas. Produsul original va avea pulverizatorul finisat, capacul nu-şi va pierde luciul niciodată, parfumul nu va curge, „Dacă sticla este originală, poate păstra doar o,5% conţinut original şi e mai mult decât de-ajuns pentru a da senzaţia că porţi la încheietură un Chanel nr. 5”, a spus agentul.

Iritaţiile de la nivelul epidermei nu sunt excluse. Pe fundul sticlelor originale sunt imprimate cifre, pentru a spori autenticitatea produsului.

PONT

Pentru a nu te înşela, verifică gramajele standard

Parfumul L`Homme

Mostră de contrafacere

Marfa contrafăcută a fost achiziţionată de la „un importator din Franţa” care a asigurat clientul că acesta este original, furat dintr-un butic.

Însă, potrivit parfumierilor, nuanţa culorii este cea mai relevantă dovadă. În comparaţie cu produsul original, cel fals are un pulverizator de două ori mai mic, iar furtunul este confecţionat dintr-un plastic ieftin, gălbui. Fundul recipientului original este plat, pe când marfa contrafăcută îl are curbat, spre interior.

FALSUL. O sticluță costă 100 de lei

Capacul este mat, dintr-un plastic argintiu care nu se înfiletează până la capăt precum originalul. Inscripţia este greşită pe varianta „ieftină”. De altfel, parfumul original a persistat pe încheietura mâinii aproximativ 48 de ore, în comparaţie cu şase ore cel contrafăcut.

ORIGINALUL. Costă 400 de lei