Niciun operator turistic nu organizează sejururi pe marea noastră cu plecări din Constanţa. Îmbarcarea se face din Turcia.
Paradoxal, pentru români este mai greu să plece în croazieră pe Marea Neagră decât pe Mediterană sau Marea Nordului. Asta deoarece ocaziile de a pleca din Constanţa pe mare, pentru a vizita majoritatea porturilor reper de pe coasta Mării Negre, sunt rarisime. Singurele oportunităţi ar fi să găsiţi câteva locuri libere pe vasele de croazieră care organizează plecări din alte porturi. Vă puteţi îmbarca pe nave odată ce acestea ajung în Constanţa. Parcurgeţi circuitul şi vă reîntoarceţi în portul românesc. Vă întâlniţi cu ocazii de acest gen cel mult o dată pe an. Pentru 2012 sunt planificate 45 de sosiri, o parte fiind însă vase de croazieră pe Dunăre care au ca punct terminus Constanţa. Iahturile n-au clienţi Puteţi face un sejur pe Marea Neagră şi cu iahturile de croazieră, navigând singuri sau cu personal specializat. O zi costă 500 de euro. Chiar şi acestea au devenit însă o raritate deoarece, potrivit unui operator din domeniu, cererea este "sub nivelul mării". Singura alternativă de a naviga pe mare mereu la îndemână este de a alege o croazieră cu îmbarcarea din străinătate, de exemplu din Istanbul. Sejurul, asigurat de unii din cei mai renumiţi operatori mondiali, pe vapoare care pot adăposti chiar şi peste 1.000 de pasageri, vă va scoate din buzunar circa 2.500 de euro, de peste două ori mai mult decât în Mediterană sau Marea Nordului. Surprinzător, mult mai ieftin este un sejur mult mai extins, cu plecare din Marea Adriatică - Veneţia. Secretul ofertelor lipsă De ce România nu organizează croaziere? În 2008, compania Navlom Maritime, care opera vasul Taras Shevchenko a lansat o linie de voiaje Constanţa- Odesa, organizând zece curse în acel an. A renunţat însă pentru că erau nerentabile. Constanţa nu mai este un punct de atracţie pentru navele de croazieră din cauza taxelor portuare mari şi a ofertei slabe de pe ţărm. "Pentru o degustare de vin şi o vizită de oraş turiştii pot la fel de bine poposi în Bulgaria, unde au aceeaşi ofertă, dar la taxe mult mai mici", a spus pentru EVZ un jucător din piaţă. Constanţa nu mai este un punct de atracţie pentru croaziere din cauza taxelor mari şi ofertei slabe Oferte de la agenţii
- Circuit 1 Istanbul, Nessebar, Constanţa, Odesa, Ialta, Sinop, Istanbul 2.655 euro / 7 zile
- Circuit 2 Istanbul, Samsun, Trabzon, Batumi, Sochi, Ialta, Sevastopol, Odesa, Croazieră în Delta Dunării, Bosfor, Istanbul 2.458 euro / 11 zile
- Circuit 3 Veneţia, Bari, Piraeus, Ialta, Odesa, Istanbul, Olimpya, Dubrovnic, Veneţia 1.099 euro/ 12 zile