Crizele unei minţi periculoase

EVENIMENTUL SĂPTĂMÂNII. Bine scris, excelent jucat, perfect regizat. O combinaţie de trei elemente decisive care în cazul celebrului "Fight Club" ajunge la cote maxime.

Fight Club“ e un film după romanul omonim al scriitorului Chuck Palahniuk, care a marcat puternic sfârşitul anilor ’90. După această producţie, Edward Norton a devenit şi mai tare o figură din rândul actorilor din seria „de cult“, imagine pe care şi-a întărit-o ulterior cu îndârjire prin deciziile profesionale luate, dar filmul a constituit un pas extrem de important şi pentru Brad Pitt, cât şi pentru Helena Bonham Carter.

Perspective noi

Puţine premii, doar un Oscar, pentru un film-emblemă pentru cinematografia „neagră“. „Fight Club“ e plasat într-un oraş fără identitate şi are un narator fără nume, care ne este înfăţişat cu pistolul la gură, înainte ca acţiunea să se deruleze înapoi, în urmă cu şase luni.

Doctorul la care ajunge din cauza insomniilor de care suferă îl trimite în mijlocul unui grup de bărbaţi victime ale cancerului testicular, din dorinţa de a-l face să-şi pună problemele într-o altă perspectivă.

Numai că tânărul devine rapid dependent de prezenţa în astfel de grupuri, lucru care-l va purta în locuri bizare. Întâlniri decisive

În peregrinările sale, naratorul, un inadaptat social, o cunoaşte pe Marla (Helena Bonham Carter), o tânără cu care descoperă că are multe în comun. Întâlnirea decisivă nu este, însă, aceasta, ci aceea cu violentul Tyler Durden (Brad Pitt), cu care va dezvolta o relaţie sinuoasă, încoronată cu lupte şi atât de strânsă, încât revelaţiile vor fi cumplite.

Tyler va fi motivul şi arma pierzaniei tânărului narator, care, de la înfiinţ area subteranului „Fight Club“, se va pierde treptat în hăţişul minţii sale.

DUMINICĂ, 20.00, HBO