Mallurile şi renumitele hipermarketuri în jurul cărora gravitează viaţa de zi cu zi din suburbiile marilor oraşe americane sunt forţate de actuala criză economică să-şi reducă programul de lucru, o schimbare „culturală” fără precedent în ultimii 40 de ani în Statele Unite, scrie AFP.
Proprietarii magazinelor, care deseori erau accesibile clienţilor până la ora 22.00 şi chiar 23.00, au început, în ultimele săptămâni, să le deschidă mult mai târziu dimineaţa şi să le închidă mai devreme seara. Comercianţii explică noul program de funcţionare prin necesitatea de a economisi bani, de a reduce costurile şi de a răspunde în mod adecvat schimbărilor intervenite la nivelul fluxului de clienţi şi cererii din partea consumatorilor.
Potrivit unui studiu efectuat de un institut american, numărul vizitelor efectuate de cetăţeanul de rând în supermarketurile din Statele Unite a scăzut cu 3,6 la sută în 2008 şi cu 5 procente în marile centre comerciale cu preţuri populare. În a doua jumătate a anului trecut, cheltuielile de consum au scăzut cu 3,5 la sută, relevă acelaşi studiu.