Istoria mărcii Maserati a început în 1914, la 14 decembrie, odată cu înființarea în Bologna a companiei Societe Anonima Officine Alfieri Maserati, fondatori fiind frații Alfieri, Ettore, Ernesto și, mai târziu, Bindo Maserati!
Sigla în formă de trident este inspirată de la statuia lui Giambologna, care-l reprezintă pe Neptun, și a fost creată de Mario Maserati.
La 25 aprilie 1926, au concurat la Targa Florio cu prima lor mașină, un Tipo 26, care în clasamentul total a câștigat locul nouă, dar în grupa ei a fost pe primul loc. Ulterior Maserati a câștigat Grand Prix-ul de la Tripoli și Mille Miglia, în 1929. În același an, Borzacchini, pilotul lor, a stabilit un nou record mondial la categoria de 3-5 litri. Anii '30 au fost plini de glorie pentru Maserati, atunci au concurat marii piloți Arcangeli, Varzi și Fagioli, potrivit site-ului www.istoricauto.ro. În 1939, Maserati fost preluată de familia Orsi, sub conducerea lui Alberto Massimino și s-a mutat în sediul actual din Viale Ciro Menotti, potrivit site-ului www.masini.ro. Au urmat alte succese ale raliurilor, Grand Prix Nisa, dar în aceeași perioadă a fost creat și primul automobil pentru carosabil, un A6 Sport care a fost transformat într-un coupé.
La Grand Prix Argentina din 1957, Maserati a câștigat toate cele trei locuri ale podiumului, iar până la sfârșitul sezonului câștigase titlul mondial cu un 250F. La sfârșitul acelui an, Maserati a anunțat că nu mai participă la curse, dar va continua să proiecteze mașini de curse, cum ar fi Tipo 60 sau Birdcage '61, precizează site-ul www.istoricauto.ro. Maserati a continuat să producă mașini și a creat 11 modele dintre cele mai importante ale istoriei mașinilor de un înalt standard ale Italiei. A apărut conceptul Grand Tourer, al cărui fondator este coupé-ul 3500GT Touring.
S-a retras la scurt timp
Anii '60 și '70 au fost destul de tulburi, deoarece Maserati a fost vândut Citroenului, care s-a retras la scurt timp. Dar situația s-a redresat în momentul în care a intervenit Alejandro De Tomaso, care a creat un coupé Kyalami si Quatroporte III, ce au adus Maserati-ul înapoi pe piață. Anii '90 au continuat cu lansări ce au avut mare impact asupra publicului. În decembrie 1990 este lansat modelul Racing, care reprezenta o variantă mai performantă a modelului 2.24V. Trecand, nu fara parere de rau, peste lunga si complexa istorie a brandului de dupa anii 90, cu ocazia ediției din 2013 a Salonului Auto de la Shanghai este lansat un nou model de clasă superioară denumit Ghibli, care dispunea de caroserie tip berlină cu 4 uși și 5 locuri, fiind primul Maserati cu motor diesel. Din toamna anului 2013 pentru modelul Quattroporte este oferită motorizarea turbo diesel V6 de 3L.
În cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2014, Maserati a impresionat cu Alfieri, conceptul unui coupe sportiv, creat pentru a sărbători centenarul brandului. Si, nu in ultimul rand, la fel ca in cazul Alfa Romeo, sigla Maserati reprezinta orasul de resedinta al marcii. Tridentul este simbolul traditional al orasului Bologna, locul unde se construiau inainte automobilele Maserati.