Katia Apalategui, o agentă de asigurări din Normandia, rămasă neconsolată după decesului tatălui său, a avut ideea unei afaceri bizare: lansarea unui parfum care să păstreze mirosul mortului.
Katia era atât de atașată de tatăl său, încât nu a vrut să spele fața de pernă a acestuia, pentru a-i păstra mirosul. De aici, până la ideea unei afaceri de succes nu a mai fost decât un pas.
Karia Apalategui a contactat Facultatea de Chimie Organică și Macromoleculară a Universității din Le Havre. Aceasta a elaborat o tehnică de reproducere a mirosului uman, plecând de la o haină.
Géraldine Savary, conferențiar universitar, a explicat pentru AFP:
„Se ia haina unei persoane, se extrage mirosul, ceea ce reprezintă peste 50 de molecule, și apoi acesta este reconstituit sub forma unui parfum în alcool, după patru zile.”
Confirmarea tehnologică a unei idei comerciale a dat naștere unei afaceri: „Kalain”. Aceasta va fi condusă de fiul Katiei, Florian Rabeau și se așteaptă să debuteze în septembrie, acest an.
Piața se anunță promițătoare. Începând cu segmentul serviciilor funerare. Katia își detaliază intențiile:
„Vom propune familiilor, prin intermediul firmelor de pompe funebre, o casetă care va conține un flaconaș cu mirosul răposatului, care va fi prelevat de pe o suprafață textilă pe care acestea ne-i vor furniza. Mirosul este simțul cel mai important în materie de amintiri.”
Serviciul se va numi „Mângâiere olfactivă” și se va adăuga fotografiilor, filmelor și altor suveniruri cu persoana dispărută. „Prețul de comercializare se va situa în jurul a 560 de euro”, a declarat Katia.
În afara pieței funerare, și altele se anunță la fel de ofertante: cum ar fi cea de Sfântul Valentin. Sau a bebelușilor care vor putea fi liniștiți, în lipsa mamei, cu mirosul acesteia.
„Kalain” se va adresa și posesorilor de animale, pentru a recrea mirosul patrupedului dispărut. Florian Rabeau a dat asigurări, pentru „Normandie Actu”:
„Multe persoane își doresc să păstreze mirosul pisicii, câinelui sau chiar calului drag.”