Autoritățile se gândesc să renunțe la refacerea actualei centuri în zona de sud a Capitalei și să se concentreze pe inelul doi. Și asta din cauza exproprierilor care ar trebui realizate pentru lărgirea actualei centuri, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Buşe, la EuropaFM.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a venit cu precizări la Interviurile Europa FM despre lucrările la șoseaua de centură a Capitalei. În zona de sud, ministrul a declarat că în prezent sunt două proiecte, unul de refacere a actualei centuri și altul, prevăzut în Master Plan, care vizează construcția unui nou inel, gândit ca o autostradă, potrivit sursei citate.
"În sud sunt două proiecte, de drum express și de autostradă. Traseele sunt relativ apropiate. Vorbesc de actuala centură și de inelul doi. Am prefera să începem direct pe autostradă. Acum studiem. Lucrăm și cu consultanții internționali", afirmă Sorin Bușe.
Cât despre zona de nord, ministrul Sorin Bușe a dezvăluit la Interviurile Europa FM că, din decembrie, se poate circula pe două benzi, pe fiecare sens, pe șoseaua de centură între A1 și DN7. Citiţi mai multe aici.
România, pe ultimul loc în UE la transporturi
Aşadar, nervii şoferilor în trafic vor continua. De altfel, Comisia Europeană a publicat astazi ediţia pentru 2016 a "Tabloului de bord al UE în domeniul transporturilor", un document de referinţă care compară rezultatele înregistrate de statele membre în 30 de categorii cuprinzând toate aspectele sectorului transporturilor.
Pe ultimul loc în tabloul de bord în domeniul transporturilor se află România, din cauza unor note foarte scăzute pentru calitatea infrastructurii de transport (rutiere, feroviare şi portuare) precum şi pentru finalizarea reţelei trans-Europene de transport (TEN-T). Cu toate acestea, satisfacţia consumatorilor faţă de transportul urban, feroviar şi aerian a crescut. De asemenea, în România satisfacţia faţă de transportul aerian este una din cele mai mari din UE.
Potrivit acestui document, Olanda se află în fruntea tabloului de bord în domeniul transporturilor pentru al treilea an consecutiv, cu rezultate foarte bune la 15 categorii, urmată de Suedia, Germania şi Austria. Deşi aceste ţări au puncte forte în domenii diferite, toate au în comun un cadru pentru investiţii robust, punctaje ridicate în domeniul siguranţei transporturilor şi rezultate bune în ceea ce priveşte punerea în aplicare a legislaţiei UE.
"Tabloul de bord are rolul unui semn de circulaţie, indicând drumul de urmat şi distanţa care rămâne să fie parcursă. Acesta este un instrument util pentru noi, pentru statele membre şi pentru părţile interesate, care ne ajută să stabilim unde acţionăm corect şi unde sunt necesare investiţii şi acţiuni suplimentare" a declarat comisarul european pentru Transporturi, Violeta Bulc.