Luni, Consiliul Concurenţei a anunţat că retailerul online Corsar Online a sancţionat cu 1,6 milioane de lei (340.000 de euro) pentru punerea în practică a unei concentrări economice înainte de a fi autorizată de autoritatea de concurenţă.
De asemenea, autoritatea a anunţat că a analizat modul în care retailerul a preluat controlul aupra domeniilor de internet marketonline.ro, mediadot.ro şi azerty.ro.
În cadrul analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că operaţiunea a fost pusă în aplicare înainte de a primi autorizarea din partea Consiliului Concurenţei, prin listarea pe cele trei site-uri a ofertei de produse aparţinând Corsar, precum şi procesarea şi livrarea produselor către clienţi.
Corsar este o companie activă pe piaţa comercializării cu amănuntul în principal a produselor din categoria IT, comunicaţii, electronice şi electrocasnice, comercializare prin intermediul platformelor de comerţ electronic, cea mai cunoscuta fiind cel.ro, potrivit autorităţii.
„Conform legislaţiei în domeniu, orice operaţiune de concentrare economică (fuziuni, achiziţii, preluarea de control), în cadrul căreia cifra de afaceri cumulată a companiilor implicate depăşeşte echivalentul în lei a 10 milioane de euro şi când cel puţin două dintre companii au realizat pe teritoriul României, fiecare în parte, o cifră de afaceri mai mare decât echivalentul în lei a 4 milioane de euro, trebuie notificată Autorităţii de Concurenţă înainte de a fi pusă în aplicare”, se arată în comunicat.
Conform reglemetărilor în vigoare, este interzisă punerea în aplicare a unei concentrări economice înainte de a fi notificată şi de a obţine autorizarea Consiliului Concurenţei. Înainte de a obţine autorizarea din partea autorităţii, în numele companiei care face obiectul tranzacţiei nu se pot lua decizii, cum sunt: modificarea obiectului de activitate, restructurarea, închiderea sau divizarea compania, vânzarea de active, listarea (cotarea) la bursa de valori etc.