Copiii, noile unelte ale industriei de marketing

Sunt generaţiile tinere "Copiii consumului" este întrebarea pe care o lansează astăzi, "Special B1", de la ora 19.30, printr-un documentar şi o dezbatere.

IPod, Barbie, junk food, telefoane mobile "ultimul răcnet" sau chiar maşini se regăsesc în lista de vise a oricărui copil sau adolescent, punând la grea încercare bugetul familiei. Uşor de influenţat de către societate, modă sau media, cei mici "dirijează" miliarde de dolari anual şi cresc semnificativ cifrele de afaceri.

Astăzi, de la ora 19.30, pe B1TV, "Special B1" cu Dinu Flămând prezintă un documentar controversat, produs în 2008 în Statele Unite, "Copiii consumului" /Consuming Kids".

Generaţii sacrificate

Copiii şi adolescenţii sunt masa de manevră a specialistului în marketing, ce găseşte în ei un cumpărător interesat şi cu mare influenţă asupra părinţilor ce procură fonduri. De exemplu, micuţul consumator american influenţează o sumă estimată la 700 de miliarde de dolari în cheltuielile anuale. Încă din primii ani de viaţă, industria de marketing se foloseşte de cele mai recente descoperiri în psihologie, antropologie şi neuroştiinţă şi îi transformă pe copiii americani, şi nu numai, în unii dintre cei mai profitabili consumatori din lume. Cei mici sunt bombardaţi cu mesaje prin care li se vinde de la mâncare la cele mai sofisticate jucării.

Documentarul "Copiii consumului" urmăreşte evoluţia şi impactul fenomenului în Statele Unite şi dezvăluie tactici de marketing controversate. Mai mult ca oricând, acest fenomen alimentează pericolele ce pândesc tinerii, de la violenţă, hipersexualizare, obezitate până la materialism, ce se dezvoltă la tinerele generaţii, totul determinat de goana după profit a companiilor. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/maeXjey_FGA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>