Compania Colas riscă rezilierea contractului cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dacă nu remediază, până la 15 aprilie, deficienţile apărute în ritmul lucrărilor la tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, potrivit unui anunţ făcut de Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii.
Săptămâna trecută, Anca Boagiu a menţionat că refuzul constant de a continua lucrările şi ideea de a cere sume suplimentare pentru ceva ce nu s-a executat nu sunt justificări pentru întârzierea lucrărilor la tronsonul Cernavodă-Medgidia, iar contractul va fi reziliat dacă nu se vor aduce corecturile necesare. CNADNR a notificat, pe 21 martie, compania Colas, cu privire la aceste probleme.
CNADNR a anunţat că societatea Colas SA riscă rezilierea contractului încheiat pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia dacă nu remediază deficienţele până la data de 15 aprilie 2011.
Pe de altă parte, reprezentanţii constructorului susţin că tronsonul Cernavodă - Medgidia, care ar fi trebuit să fie dat în folosinţă în vara acestui an va mai aştepta, întrucât Colas a primit amplasamentul din partea CNADNR în iulie 2010, cu un an mai târziu decât scria în contract.
Neînţelegerile cu Colas au fost anunţate de ministrul Anca Boagiu, care susţine că francezii cer circa opt milioane de euro pentru a finaliza lucrările, nu au prezentat proiectul tehnic la timp, pe lângă întârzierile în construcţie, iar asta ar putea duce la rezilierea contractului.
Măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmei în îndeplinirea obligaţiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie a obiectivului menţionat, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier, precum şi lipsa unui program de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea sa tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut.
Am putea asista la o nouă amânare Dacă acest contract va fi reziliat, atunci autostrada nu va putea fi inaugurată la cheie nici măcar în 2012, termenul anunţat de către autorităţi.
Autostrada Bucureşti - Constanţa reprezintă unul dintre cele mai îndelungate proiecte de autostradă din istorie, iar anul 2011 nu va aduce finalizarea obiectivului, din cauza aceloraşi probleme, care, de la începutul anilor '80, împiedică darea în folosinţă, de la vestigii istorice la studii de fezabilitate prost realizate, neînţelegeri cu constructorii şi lipsa finanţării.