Contractul cu RCS-RDS se modifică de la agenţie la call center

Una dintre clientele RDS-RCS a afalt cu surprindere că i se va prelungi automat contractul încheiat cu furnizorul de telefonie, Internet şi TV cablu, dacă i se va schimba numele în contract, ca urmare a căsătoriei.

După primirea noilor documente, respectiv certificat de căsătorie şi carte de identitate, clienta s-a prezentat la bancă, la furnizorul de electricitate şi la medicul de familie, pentru a notifica schimbarea numelui. Dacă la aceştia a vut de completat câteva formulare, la sediul uneia dintre casieriile RDS-RCS din Bucureşti i s-a spus că i se va prelungi automat durata contractului cu doi ani.

Numai că reprezentanţii companiei au uitat să verifice condiţiile contractuale. Astfel, reporterii evz.ro au afalt, apelând call center-ul, că în situaţia prezentată clienta poate face toate modificările necesare, fără ca aceasta să aibă vreun efect asupra duratei contractului. În plus, operatorul call center a precizat că schimbarea numelui trebuie realizată cât mai repede posibil, pentru a se evita eventuale probleme în viitor.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, cazul ar putea fi analizat sub aspectul unei practici comerciale agresive, interzise de Legea 363/2007. Astfel, faptul că la început i s-a impus clientei prelungirea automată a contractului poate fi considerat o practică comercială agresivă. Potrivit legii, "o practică comercială este considerată agresivă dacă,  dacă, în contextul prezentării situaţiei de fapt şi ţinând cont de toate caracteristicile şi circumstanţele, limitează sau este susceptibilă să limiteze în mod semnificativ libertatea de alegere sau comportamentul consumatorului mediu cu privire la produs, prin hărţuire, constrângere, inclusiv prin utilizarea forţei fizice sau prin influenţa nejustificată şi, prin urmare, determină sau este susceptibilă să determine consumatorul să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o".

"În acest sens, consumatoarea ar trebui să facă o reclamaţie la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor, care poate verifica situaţia creată şi poate stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile din lege", ne-a precizat şeful serviciului juridic al Asociaţiei, Mihai Titichi.