Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a decis, ieri, să rezilieze contractul de "Proiectare şi execuţie la Autostrada Nădlac-Arad" care însumează 22 de kilometri. Romstrade, firma care s-a ocupat de finalizarea acestui tronson aparţine omului de afaceri Nelu Iordache.
Porţiunea Nădlac - Arad reprezintă lotul 1 din Coridorul IV Paneuropean şi avea termen de finalizare luna aprilie a anului 2013. Valoarea contractului era de 382 de milioane de lei. Deşi porţiunea de autostradă trebuia finalizată peste numai şase luni, stadiul fizic al lucrărilor era de numai 5%. Acesta este unul dintre motivele pentru care s-a luat decizia rezilierii contractului.
- Ghidul de şiretlicuri al lui Nelu Iordache. Contractele dubioase cu statul şi evaziunea fiscală i-au adus milioane de euro
Dată fiind valoarea foarte mare a contractului - circa 60 milioane de euro - este posibil ca, în viitor, Nelu Iordache, care controlează şi compania aviatică low-cost Blue Air, să intre într-un impas financiar. Prin rezilierea acestui contract, termenul de finalizare a autostrăzii va fi decalat cu ani buni deoarece este nevoie de organizarea unei noi licitaţii, desemnarea unui cîştigător şi abia apoi reluarea efectivă a lucrărilor.
- TÂLHARI LA DRUMUL MARE
Proiectul de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac, finanţat şi de către Uniunea Europeană, a fost licitat în condiţii considerate de CE ca greşite, astfel că sunt posibile rezilierea contractului şi o nouă licitaţie, a afirmat premierul Victor Ponta. "Sectorul Nădlac-Arad este un proiect care, din păcate, a fost conceput şi licitat în condiţii considerate de Comisia Europeană greşite şi acolo, din acel motiv în special, Programul Operaţional Sectorial de Transporturi a intrat în faza de presuspendare. Acolo trebuie corecţii financiare şi posibil rezilierea contractului şi o nouă licitaţie", anticipa Ponta la RTV.
- Austriacul de la TAROM a refuzat "cumetriile" româneşti
- Managerul privat TAROM s-a speriat după doar o săptămână. Acesta a anunţat că pleacă - Economie