Tinerii cumpără melodii, nu albume întregi. Au de câştigat magazinele de muzică de pe internet, care vând piese "la bucată".
Tinerii europeni preferă mai degrabă să cumpere o singură melodie a unui artist decât să achiziţioneze un album întreg, se arată într-un studiu întocmit de producătorul de telefoane mobile Sony Ericsson în colaborare cu cercetătorul David Moxon.
Vestea nu este una bună pentru marile case de muzică din lume. Însă această tendinţă avantajează companii ca Apple, care, prin intermediul magazinului muzical on-line iTunes Store, vinde melodiile „la bucată“. Alte magazine muzicale on-line importante sunt eMusic, Amazon MP3, Napster, Rhapsody sau GoMusic. Melodiile nu se ascultă integral
Această practică, prin care se optează pentru cumpărarea de melodii în defavoarea albumului, se explică prin faptul că 44% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani preferă, de cele mai multe ori, să asculte fragmente scurte dintr-o melodie înainte de a trece la următoarea. Aceeaşi tendinţă o au tinerii şi în ceea ce priveşte genurile muzicale. Numai 35% dintre români spun că sunt adepţi ai acestui mod de a asculta muzică, numit în studiul Sony Ericsson „snack muzical“. Rezultatele studiului arată că tinerii preferă să simtă puterea muzicii prin „infuzii“ rapide de sunete. S-a demonstrat că, de fapt, avem nevoie să ascultăm o piesă pentru mai puţin de 30 de secunde pentru a obţine o reacţie emoţională.
„Obiceiurile de consum în ceea ce priveşte muzica s-au schimbat. Consumă m muzica în porţii mici, iar acest lucru se încadrează în stilul de viaţă ocupat pe care îl avem - un mix scurt de muzică în drum către serviciu, între două convorbiri la telefon, în pauza dintre ore - este tot ce ne dorim“, a declarat Greg Varner, director de Marketing Sony Ericsson pentru Centrul şi Estul Europei, Orientul Mijlociu şi Africa. Studiul a fost prezentat cu ocazia lansării unui nou telefon Sony Ericsson din gama Walkman - W350i, bogat în funcţii muzicale. Bărbaţii, sensibili la muzică Din cercetările lui David Moxon reiese că, în ceea ce priveşte muzica, bărbaţii sunt mult mai sensibili decât femeile. Nu numai că aceştia suferă cele mai mari schimbări fizice atunci când e vorba de muzică, dar sunt şi mai receptivi din punct de vedere al emoţiilor. Bărbaţii pot să identifice cu mult mai multă acurateţe în ce mod îi afectează diferite genuri muzicale şi sunt mult mai conştienţi de sentimentele pe care le vor genera sunetele diverse.
Studiul biologic a fost realizat în luna mai a acestui an pe 200 de studenţi de diverse naţionalităţi, cu vârste între 18-24 de ani, din cadrul University College London. Reacţiile lor fizice au fost extrase prin analiza nivelurilor de testosteron şi cortizon din probele de salivă colectate. Aceste reacţii biochimice au fost măsurate prin preluarea unor probe de salivă înainte şi după ce tinerii au fost expuşi la muzică.