Conquiztador, jocul care a cucerit România

Concursul care creează dependenţă a fost adus în ţară, din Ungaria, de un informatician din Cluj.

Ştiţi câţi kilometri sunt de la Bucureşti la Buenos Aires? Dar cu câte ţări se învecinează Bruneiul? Întrebările de cultură generală de tot felul i-au atras pe amatorii de concursuri on-line pe conquiztador.ro. Pentru a doua zi consecutiv, este cel mai accesat site din România, cu aproximativ 110.000 de vizitatori unici pe zi, potrivit Trafic.ro. Conquiztador, jocul care a reuşit performanţ a de a detrona ocupanţi puternici ai locurilor fruntaşe, a fost adus în România de un specialist IT din Cluj, acum doi ani, şi a ajuns în prezent în portofoliul diviziei on-line a Pro TV.

Licenţă cumpărată de la un informatician român

Conquiztador a apărut prima dată în versiune maghiară în 2002, iar succesul de acolo a contat pentru reprezentanţii diviziei on-line a Pro TV atunci când au cumpărat licenţa de la un informatician din Cluj, Lucian Iancu, la finele anului trecut. Licenţa fusese luată de român încă din noiembrie 2006, dar jocul a încins internetul de când se află sub umbrela Pro Tv. Acum, firma deţinută de Iancu administrează site-ul, oferind şi suport tehnic.

Luna trecută, conquiztador.ro a înregistrat aproximativ 2,3 milioane de utilizatori, în creştere cu peste 200% faţă de luna decembrie a anului trecut, iar în ultimele zile a strâns aproximativ 780.000 de vizitatori.

Concurenţilor le place „să facă mişto“

Robert Berza, Internet Business Unit Manager, crede că succesul jocului stă în „principiul drag românilor de a face mişto unul de celălalt“. „Atât timp cât, pe lângă faptul că îl învingi cu răspunsurile tale, poţi şi râde de el prin intermediul chatului, reţeta e fără cusur, mai ales dacă adversarii sunt prieteni, cunoştinţe, colegi de birou sau doar anonimi“, explică Berza. Totodată, strategia de promovare a contat mult, ea incluzând, pe de o parte, lansarea unor premii substanţiale şi, pe de altă parte, promovarea intensivă a jocului atât pe TV, cât şi on-line“. Acum, site-ul este „un generator de trafic şi de notorietate pentru celelalte site-uri ale grupului“.

Jocul are o bază cu peste 65.000 de întrebări din toate domeniile, strânse de echipa Conquiztador.ro. La alcătuirea bazei de întrebări participă şi utilizatorii, care propun zilnic aproximativ 300 de întrebări.

REGULI Izbândeşti prin cunoştinţele tale

Jocul se desfăşoară sub forma unei lupte la care mai participă încă doi concurenţi, pentru cucerirea de teritorii româneşti împăr- ţite pe regiuni, pe o hartă. Cu fiecare răspuns corect la o întrebare de cultură generală, cuceririle devin mai importante, iar concurentul acumulează mai multe puncte ce îi pot aduce premii precum telefoane mobile, monitoare LCD, camere web sau notebookuri. Practic, un răspuns corect înseamnă o regiune ocupată.

Robert Berza crede că „orgoliul individual este nucleul în jurul căruia s-a dezvoltat fiecare detaliu al jocului“. După lansarea versiunii în Ungaria, în 2002, jocul a apărut în Germania, în mai 2005, în Rusia, în septembrie 2007, iar la sfârşitul anului s-au lansat versiunile pentru SUA şi Bulgaria.

Când Pro Tv a cumpărat licenţa pentru joc, acesta era deja adaptat pentru noi, în sensul că lupta între concurenţi avea loc pe harta României. În toamna lui 2007 a apărut o variantă nouă, în care există, alternativ, şi harta Europei.

Curiozitatea participanţilor, dorinţa de a câştiga puncte şi de a demonstra cât de deştepţi şi de perspicace sunt, caracterul interactiv, dar şi calitatea produsului sunt ingredintele care au făcut ca www.conquiztador.ro să urce în topul site-urilor din România. La acestea se adaugă uşurinţa cu care un nou participant se poate înscrie în concurs, prin alegerea unui nume de utilizator şi a unei parole.