Proiectele de infrastructură trenează din cauza termenelor prea mari în procedurile de achiziții și a contestațiilor nenumărate făcute la toate licitațiile a declarat, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, prezent la Conferința Capital „Transporturi și Infrastructură 2018”.
Lucian Șova a făcut o scurtă radiografie a proiectelor de infrastructură, a anunțat schimbarea legislației privind achizițiile publice și a anunțat că se pregătește de ce e mai rău legat de CFR Marfă, „Cenușăreasa” Ministerului Transporturilor, companie împinsă spre linia moartă de pierderi în valoare de peste 500 milioane euro. Ministrul Transporturilor a făcut declarații privind situaţia din cadrul CFR Călători.
„Legat de CFR Călători, am așteptări privind soluționarea problemelor privind lipsa de vagoane, parcul a scăzut de o manieră intolerarabilă. Aștept soluții de la noua conducerea a CFR Călători. Mă preocupă foarte serios faptul că CFR Marfă a acumulat o datorie prea mare, mult prea mare, netolerant de mare la CFR Infrastructură.
Cu privire la gestiunea situaţiei de la Bruxelles legat de ștergerea datoriilor în cazul CFR Marfă, există o evaluare în curs cu privire la faptul că cei de la Bruxelles vor decide dacă acea conversie a datoriilor în acţiuni a fost sau nu ajutor de stat. Deci, ne pregătim şi pentru ce ar putea fi mai rău de la Bruxelles”, a explicat Lucian Şova.
O veste bună din partea oficialilor Ministerului Transporturilor ar fi că, în acest an, cel puţin 60 de km de autostradă vor fi gata, chiar dacă nu toţi vor fi daţi în exploatare.