Cine profită de pe urma probemelor Boeing? Deocamdată, noile avioane sunt doar pentru bogații lumii
- Cristian Istrate
- 1 aprilie 2019, 09:22
În contextul problemelor cu aavioanele Boeing 737 MAX, o companie a găsit resursele necesare pentru a reveni pe piață. Două dintre supersonicele Concorde, Air France și British Airways, vor decola din nou din 2020. Acestea vor fi utilizate doar pentru zboruri charter. Mai mulți milionari ai planetei și-au exprimat dorința de a zbura din nou cu supersonicele Concorde, iar oficialii companiei deja au strâns suma necesară pentru a pune în practică acest proiect.
Oficiali ai companiei Club Concorde au declarat că au strâns mai bine de 250 de milioane de lire sterline pentru reînceperea zborurilor cu Concorde, informează Aeronews.ro.
„Am fost copleșiți de entuziasmul și feedback-ul pozitiv al persoanelor care doresc să investească în acest proiect, lucru care arată cât de iubit este, în continuare, Concorde și cât de mult își dorește lumea să-l vadă înapoi în aer. Vrem să luăm un al 3-lea Concorde dintr-un muzeu și să-l expunem pe Tamisa, pe o platformă special construită, în apropierea London Eye.”, a declarat Paul James, președintele Clubului.
Cele două avioane vor fi folosite pentru zboruri charter. Este vorba despre F-BTSD, exemplar Air France aflat la LeBourget, și G-BOAC, exemplar British. Exemplarul care va fi expus pe Tamisa este G-BOAF.
Supersonicele Concorde pot oferi între 92 și 128 de locuri și pot zbura cu 2180 km/h. Un zbor pe direcția Europa – New York dura mai puțin de 3 ore și jumătate, iar traversarea Atlanticului se realizează într-un timp record de numai două ore și cincizeci și două de minute.
Au fost produse 20 de Concorde-uri, dintre care 6 au fost exemplare de test, iar 14 au zburat alături de Air France (7) si British Airways (7) între 1976 si 2003. Primul zbor Concorde a avut loc pe data de 2 martie 1969, iar intrarea în serviciul comercial s-a realizat pe data de 21 ianuarie 1976. Acestea au fost retrase definitiv din anul 2003.