Atraşi de potenţialul uriaş al reţelei sociale, managerii români mizează tot mai mult pe simpatia celor 3,6 milioane de utilizatori de Facebook.
Primele care au sesizat nevoia acestui tip de promovare au fost companiile de soft şi subsidiarele unor multinaţionale. Jumătate din managerii com paniilor româneşti au afirmat că au folosit reţelele sociale pentru a atrage noi clienţi în 2011, conform unui studiu Regus, relatează revista "Capital".
"Companiile văd că se întâmplă ceva în zona asta şi vor să vadă cum le poate fi folositor, însă se aşteaptă la rezultate finale mai rapid decât este cazul“, crede Gabriel Dombri, consultant de strategie şi marketing online. Reţeaua-vedetă este Facebook, urmată apoi de timide intrări pe zona de blogging şi de Twitter.
România are 3,6 milioane de utilizatori de Facebook, iar Twitter are doar 50.000 de utilizatori locali, din care doar circa 50 sunt firme cu activitate constantă. Numărul conturilor de social media ale companiilor a explodat în a doua jumătate a anului 2010 şi devine tot mai mare, însă majoritatea companiilor nu profită destul de acest potenţial.
Cele mai populare companii
Firma de soft Bit Defender are peste 33.000 de fani şi peste 500 de interacţiuni pe lună cu utilizatorii pe Facebook. Pe Twitter are peste 1.000 de "prieteni“. Cele mai puternice instituţii financiare româneşti de pe Facebook sunt, potrivit facebrands.ro, Groupama Asigurări şi BCR, cu 16.708, respectiv 5.504 de fani.
Groupama alocă şi circa 10% din bugetul pentru campaniile media în vederea promovării pe reţelele de socializare, potrivit Georgianei Miron, director de relaţii publice şi responsabilă de conturile social media ale Groupama. BCR a atras aproape 80% din fani în doar două săptămâni de campanii cu diverse premii adresate liceenilor.
"Avem puţine campanii eficiente în social media, din cauza lipsei abordării strategice a lucrurilor.“ GABRIEL DOMBRI, consultant strategie şi marketing online