Companiile japoneze, în declin

Producătorii de electronice Sony şi Fujitsu au înregistrat, în al doilea trimestru, profituri cu 72%, respectiv 21% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce Toshiba Corp. a anunţat pierderi de 272.8 milioane de dolari.

Compania japoneză Sony a anunţat, astăzi, un profit net de 214 milioane de doalri pentru perioada iulie-septembrie, în scădere cu 71.8 de procente faţă de nivelul înregistrat în acelaşi interval al anului 2007.

Succesul consolei PlayStation 3, al televizoarelor cu ecran plat şi chiar al filmului "Hancock", produs de Sony, nu a reuşit să salveze profiturile companiei, grav afectate de aprecierea yenului. Profiturile obţinute de marii exportatori japonezi, din care face parte şi Sony, sunt erodate dacă moneda naţională este puternică.

Fujitsu a anunţat un profit net de 44.2 milioane de dolari pentru al doilea trimestru al anului, cu 21.2 de procente mai puţin decât în aceeaşi perioadă a lui 2007.

Deşi pe piaţa internă vânzările companiei sunt în creştere, profiturile companiei au fost afectate de valoarea ridicată a monedei japoneze şi de criza economică din Statele Unite, principala piaţă de desfacere a celor de la Fujitsu.

Dacă Sony şi Fujitsu încă înregistrează profituri, un alt mare producător de electronice din Japonia, Toshiba Corp, a anunţat pierderi de aproape 280 de milioane de dolari, în perioada iulie-septembrie, o inversare dramatică de situaţie faţă de profitul de 254 de milioane de dolari înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Vânzările companiei din Tokyo au scăzut cu 7 procente la valoarea de 19.1 miliarde de dolari. Toshiba a acuzat întărirea yenului şi rezultatele dezastruoase înregistrate pe piaţa de semiconductori, datorate scăderii preţurilor dispozitivelor NAND.