Companiile din portofoliul Ministerului Transporturilor, mai ales cele din domeniul feroviar, sunt departe de a atinge ţintele de pierderi şi profit convenite cu Fondul Monetar Internaţional.
În prima jumătate a anului, jumătate dintre acestea au avut pierderi mai mari decât era prevăzut în program, potrivit unor surse din cadrul instituţiei.
Este cazul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, de exemplu, care avea prevăzute pierderi de 8 milioane de lei, dar a înregistrat aproape de 6 ori mai mult, respectiv de 44 milioane lei.
Tot de şase ori este diferenţa dintre target şi rezultat în cazul companiei de Electrificare. De la 10 milioane lei, cât era în program, la 63 milioane lei. Şi CFR Marfă şi-a depăşit bugetul, încheind primele şase luni ale anului cu pierderi de 150 milioane lei, faţă de cele 120 milioane prevăzute.
În grafic se află Metrorex, dar şi companiile CFR şi CFR Călători, care au economisit în total circa 187 milioane lei. În următoarele trei luni, condiţiile se vor înăspri. Ultima variantă a convenţiei cu FMI este mult mai severă şi prevede cheltuieli cu circa 700 milioane lei mai mici.