Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat noua organigramă a companiei. Numărul angajațiilor a crescut de la un an la altul, ajungând să se dubleze din 2007 și până în prezent.
Treisprezece specialiști în comunicare și relații publice, față de cinci în 2007, cinci angajați care se vor ocupa de ”informații clasificate” și ”infrastructuri critice”, în loc de doi în 2010, angajați la departamente nou înființate dedicate integrității, situațiilor de urgență sau apărării, sunt noutățile aduse de noua organigramă a Companiei Naționale de Autăstrăzi.
Aceasta prevede 784 salariați, respectiv un număr dublu față de 2007 și cu 75% mai mare față de 2010 (447 angajați la sediul central în 2010). Însă împreună cu cele șapte direcții regionale (București, Constanța, Craiova, Iași, Brașov, Cluj și Timișoara) și Centrul de cercetări CESTRIN, CNAIR depășește acum 6.000 de angajați.
Sunt însă țări precum Austria unde cei 2.710 angajați ai ASFINAG se ocupă de o rețea de autostrăzi de trei ori mai consistentă, respectiv 2.200 kilometri, potrivit digi24.ro. Organigrama CNAIR publicată vineri cuprinde inclusiv un număr sporit de directori generali adjuncți. Dacă în 2010 erau trei directori generali adjuncți, economic, pe întreținere/proiecte finanțate de la bugt și pentru proiecte cu finanțare externă, acum sunt patru. Un director general adjunct se va ocupa de ”dezvoltarea infrastructurii rutiere”, altul de exploatarea acestiea, al treilea de chestiunile economice si financiare iar al patrulea de ”inginerie, studii și investigații”.
Noua organigramă conține șase consilieri pe lângă directorul general, compartiment de prevenire și protecție cu doi angajați, opt auditori interni, comitet de situații de urgență și apărare, birou de integritate, serviciu control intern etc. Trei oameni organizați într-un birou nou se vor ocupa de relația cu sindicatele și de pregătirea angajaților. 11 oameni subordonați directorului general adjunct pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere se vor ocupa de concesiuni, deși România nu are deocamdată nici măcar un kilometru de șosea concesionată. Noua organigramă a primit vineri votul membrilor Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor.