Comercianţii au dat startul reducerilor din 2014

După ce şi-au burduşit magazinele şi depozitele cu marfă înainte de Crăciun şi Revelion, retailerii au decis să dea startul campaniilor de reduceri mai devreme în 2014.

În 2013, bugetul mediu total alocat pentru Crăciun şi Revelion a înregistrat o creştere faţă de 2012. Astfel, anul trecut, orăşenii au cheltuit în medie 1.541,68 lei, o sumă considerabil mai mare faţă de cea alocată în 2012, când bugetul pentru Crăciun şi Revelion s-a ridicat la 1.255,47 lei. Cu toate acestea, depozitele şi rafturile magazinelor nu s-au golit la fel de repede ca în anii trecuţi.

De la mâncare, la haine şi electronice, zeci de produse se vând zilele acestea la preţ redus. Unii comercianţi afişează preţuri mai mici chiar şi cu 60%. După ce au adunat în depozite circa 50 de milioane de litri de vin, pentru a stinge setea românilor de sărbătorilor, dar au reuşit să vândă doar 30 de milioane de litri, retailerii au tăiat din preţul afişat la raft pentru licorile bahice. Astfel, cele mai semnificative reduceri operate de supermarketuri şi hipermarketuri în această perioadă sunt la vinuri.

Per ansamblu, reducerile variază între 10 şi 30% din preţul afişat în perioada sărbătorilor la alimente şi băuturi. Totodată, se vând la preţ redus şi produsele specifice sărbătorilor de iarnă.

Chiar dacă, oficial, campania de reduceri debutează pe 15 ianuarie 2014, în cazul unora dintre comercianţi, aceasta este data la care se va încheia prima campanie de reduceri din acest an. De exemplu, în magazinele Kenvelo, campania de reduceri a debutat pe 26 decembrie 2013 şi se va încheia pe 15 ianuarie 2014. Retailerul a redus la jumătate preţurile la raft pentru blugi sau pulovere. La unele articole vestimentare, preţurile au fost reduse chiar şi cu 60%.

Retailerul online eMag a redus preţurile cu 30%. Un televizor smart TV LED cu diagonală de 80 de cm este mai ieftin cu 3.000 de lei, preţul afişat de comerciant fiind de 1.399 lei.

Oficial, perioada de vânzare a soldurilor pentru produsele de toamnă - iarnă este stabilită în perioada 15 ianuarie-15 aprilie, cu condiţia ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.