Constructorul tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov se lasă aşteptat.
Ministerul Transporturilor a amânat din nou selecţia acestuia, deşi ultimul termen anunţat a expirat pe 25 aprilie, potrivit ministrului de resort, Radu Berceanu. „Problema este foarte complicată, şi comisia de licitaţie a cerut companiilor mai multe clarificări, pentru că ofertele sunt de zeci de mii de pagini şi nu se înţelege chiar tot”, a declarat, ieri, Berceanu.
El nu a avansat un nou termen pentru selecţia constructorului. Oficialul de la Transporturi a mai spus că lucrările de construcţie, nu cele de pregătire a şantierului, vor fi lansate la sfârşitul lunii februarie 2010.
Pentru acest proiect se bat trei consorţii, care vor realiza tronsonul de autostradă pe bază de concesiune. Adică, lucrările vor fi făcute pe banii lor, investiţia urmând să fie recuperată în următorii ani prin impunerea unei taxe. Berceanu a precizat, în repetate rânduri, că intenţionează să pună taxa pe autostradă, sistem aplicat în ţările vestice. El a menţionat ieri că o delegaţie a ministerului se va deplasa în Germania pentru a se documenta cu privire la sistemul german de finanţare a inves tiţiilor şi de taxare pe drumurile naţionale şi autostrăzi. Tronsonul Comarnic-Brasov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal-Braşov (21,8 kilometri), totalizând peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte. Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 de ani, a fost evaluată la aproximativ trei miliarde de euro.