Coşmar pe A2: sunt cozi de 5 km pe autostrada "cu un singur fir" pentru că Guvernul A SISTAT PLĂŢILE. Faci 4 ORE ÎN LOC DE DOUĂ pe o autostradă blocată

Lucrările la A2 puteau fi terminate încă din această vară, dacă exista interes. 90% din lucrări sunt finalizate. La rectificare s-au tăiat ultimele fonduri, iar constructorii s-au oprit. Mii de maşini stau zilnic blocate pe aşa-zisa autostradă, dar pe care pierzi mai mult timp decât dacă ai merge pe drumul naţional.

Amorţeală mare pe şantierele lucrărilor la autostrada A2 între Medgidia şi Cernavodă şi pe A4 la centura ocolitoare a Constanţei. Dacă pe primul tronson, doar lângă Medgidia, încă se mai  lucrează la asfaltarea căii a doua, pe varianta ocolitoare a Constanţei, lucrările sunt stopate total.

Ponta le-a cerut să termine în noiembire, dar le-a tăiat banii

Constructorii au rămas fără bani iar rectificarea bugetară prin care ministerul transporturilor a rămas fără o mare parte din fondurile de coeziune, le produce îngrijorare. Asigurările premierului Victor Ponta, la ultima sa vizită din 19 iulie pe şantier, cum că "trebuie să terminaţi în noiembrie, vă susţinem total şi tot ce e de plătit, plătim", au rămas vorbe în vânt. 

Consorţiul Astaldi-Max Bogl, care construieşte bucata de 20,5 km dintre Medgidia şi Cernavodă, a încasat doar 200 milioane lei din cei 500 milioane (fără TVA) care îi reveneau, conform contractului cu CNADNR. Furnizorii, cărora le datorează peste 40 milioane euro, o ameninţă cu acţiuni în instanţă, chiar cu cererea de insolvenţă. Reprezentanţii constructorului se feresc să vorbească, însă, neoficial, spun că "dacă vom fi susţinuţi financiar, vom putea termina în noiembrie, dacă nu, la începutul lunii ianuarie 2013, conform termenului contractual".   Calvar pentru şoferi, iar constructorii, neplătiţi, ameninţă că abandonează lucrările 

"Nu au fost plătiţi de două luni, numai lucrează de aproape 3 săptămâni, trebuia să reînceapă de luni dar pentru că nu au primit bani, au stopat lucrul, totul e paralizat", spune paznicul parcului de camioane şi utilaje abandonate în uitare lângă un şantier.

Reprezentanţii concernului FFC-Astaldi, constructorul variantei ocolitoare a Constanţei, sunt şi ei scumpi la vorbă. Lucrarea, terminată în proporţie de 90%, se întrerupe brusc la capătul dinspre portul Constanţa, în sensul giratoriu de pe DN39 , lângă Agigea.

Aici, circulaţia e un  infern, mai ales în weekend. Se creează blocaje, cozi, auzi claxoane şi  înjurături pentru că în sensul giratoriu se varsă toate autoturismele care circulă spre şi dinspre sudul litoralului, plus tirurile care vin şi pleacă din portul Constanţa Sud Agigea. Cele două poduri ale A4 care trec peste DN39 şi pe care ar trebui să circule maşinile grele, nu sunt încă terminate. Constructorul spune că dacă va primi suma de 20 milioane euro datorată de CNADNR, poate finaliza lucrările la jumătatea lui octombrie. Dacă nu, pe 10 septembrie este decis să stopeze orice lucrare.

Surse din ministerul transporturilor confirmă problema spinoasă a lipsei fondurilor, dar susţin că va fi rezolvată. În luna octombrie ar mai fi o rectificare bugetară aşa că ministerul ar fi dat constructorilor asigurări că-şi vor primi banii astfel încât lucrările să fie finalizate până la sfârşitul anului. Poate şi pentru faptul că alegerile parlamentare, anunţate iniţial pentru luna noiembrie , vor avea loc în decembrie.