Cele mai importante modele de serie prezentate la actuala ediţie a Salonului de la Paris îşi vor face intrarea în showroom-urile din România în lunile următoare
Veşti nesperat de bune pentru piaţa auto din România. Salonul de la Paris (care îşi închide porţile mâine) a fost rampa de lansare a unei colecţii de maşini cu adevărat interesante. Începând chiar din această lună şi până la finele iernii care bate la uşă, cele mai multe noutăţi vor ajunge în showroom-urile autohtone.
Dacă nici noile modele Dacia - Logan 2 şi Sandero -, a şaptea generaţie VW Golf, berlinele de buget Peugeot 301 şi Seat Toledo, celebrele subcompacte Ford Fiesta şi Renault Clio sau "Octavia mai mică şi mai ieftină" - noua Skoda Rapid - nu pot opri declinul vânzărilor de maşini noi, atunci cine ar mai putea-o face?
Sfârşitul acestui an
Trei modele de volum şi o extensie cu impact marginal în România a unei game premium deschid balul lansărilor din acest sezon chiar în această lună. Dacia aduce noul Sandero, o maşină care de acum arată suficient de bine (ca să nu mai vorbim şi de faptul că s-a şi ieftinit puţin) pentru a fi o ameninţare serioasă la adresa celei de a patra generaţii Renault Clio. Un SUV cu mare priză la public, Hyundai Santa Fe, dar şi break-ul BMW Seria 3 Touring completează calendarul lunii octombrie.
Logan 2 îşi va face apariţia pe piaţa locală cel mai probabil în noiembrie, odată cu un model - Peugeot 301 - care a învăţat câteva trucuri de la berlina low-cost primordială. Rămâne de văzut cât de jos pot coborî francezii preţurile şi dacă îşi doresc cu adevărat să devină o alternativă de luat în seamă. Skoda intră în acest joc cu, mai mult ca sigur, cea mai scumpă berlină ieftină, noul Rapid.
Decembrie le pregăteşte cadoul suprem celor care admiră maşinile germane: lansarea noului VW Golf. Tot atunci vor ieşi pe străzi şi primele SUV-uri Range Rover de generaţia a patra.
Începutul lui 2013
Seat Toledo, versiunea spaniolă a Skodei Rapid, va fi prima lansare de anul viitor. Din februarie, lucrurile vor începe să se precipite. Mai vin încă un Seat - noul Leon -, apoi versiunea restilizată a subcompactului Ford Fiesta (cu micul motor Ecoboost asamblat la Craiova).
Celor mai înstăriţi li se pregătesc: Mini Paceman (varianta teşită a SUV-ului Countryman), Audi A3 Sportback (caroseria cu cinci uşi a compactului premium german) şi Mazda6 (berlina care arată de zece ori mai bine ca Passat-ul şi care se va vinde de tot atâtea ori mai prost).
15 modele noi de top vor fi lansate comercial în viitorul apropiat