Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) estimează că, în acest an, vor fi finalizaţi până la 100 de kilometri de noi autostrăzi.
Este vorba de loturile 1și 2 ale autostrăzii Nădlac-Arad, lotul 3 din autostrada Orăștie-Sibiu, precum și de lotul 2 din autostrada Timișoara-Lugoj, potrivit lui Horia Nicolae, director Pregătiri Proiecte din cadrul CNADNR.
„Vom finaliza în acest an autostrada Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu şi se încearcă finalizarea tronsonului Timişoara-Lugoj şi a lotului 2 din tronsonul Nădlac-Arad. Pentru acest ultim lot, care înseamnă 16 kilometri, licitaţia va fi publicată mâine sau cel târziu vineri, pe SEAP”, a declarat, oficialul CNADNR, citat de Agerpres.
Horia Nicolae a mai precizat că, deocamdată, nu sunt întârzieri la contractele aflate în derulare care să nu poată fi recuperate. În ceea ce privește lentoarea cu care se construiesc autostrăzi în România, directorul din cadrul CNADNR a arătat că există cause multiple.
„Sunt mai multe cauze: slaba prestaţie a studiilor de fezabilitate, probleme la exproprieri, avize, autorităţi locale, probleme de mediu, cu conductele, probleme de care ne lovim zi de zi şi pe care trebuie să le deblocăm. Mai sunt apoi contestaţiile, iar multe dintre acestea solicită anularea procedurilor”, a explicat Horia Nicolae.
Totodată, oficialul CNADNR a mai spus că studiile de fezabilitate sunt destul de scumpe.
„Cel mai ieftin costă 14 milioane de lei, iar cel mai scump - 45 de milioane de lei, deci între 3 milioane de euro şi 10 milioane de euro, în funcţie de relief”, a precizat acesta.
În prezent, în România sunt în execuţie 653 km de autostrăzi.