De mai bine de doi ani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să construiască un pod de 200 de metri care ar urma să lege autostrada Câmpia Turzii – Gilău și Gilău – Nădășel.
În vara acestui an, tronsonul de zece kilometri care va lega DN 1, Cluj – Oradea – Borș, și DN 1C, Cluj Napoca Zalău – Satu Mare, ar trebui să fie dat în circulație dar nu se va întâmpla acest lucru. Pentru că, CNAIR nu a organizat licitația pentru construcția podului peste Someș, din zona localității Gilău. Acesta, în lungime de 200 de metri, ar fi trebuit deja construit de Bechtel, compania americană angajată să realizeze autostrada Transilvania. Acest lucru nu s-a întâmplat, deoarece americanii șiau luat utilajele și au plecat de pe șantier. Podul în sine, este foarte important deoarece ar urma să lege cele două porțiuni de autostradă.
Podul estimat la 48 de milioane de lei
Oficial, licitația a fost anunțată în noiembrie 2016, iar ofertele trebuiau depuse până pe data de 5 decembrie 2016. „Acest contract prevede finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1, Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj Oradea. Valoarea estimată a contractului este de 48.566.561,23 lei fără TVA. Durata contractului este de minim 70 de luni şi cuprinde: 10 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi minimum 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor. Durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de notificare a defecţiunilor, suplimentar ofertată de operatorul economic desemnat castigător”, susține CNAIR.
Data deschiderii ofertelor a fost 18 ianuarie 2017. De atunci și până în prezent nu s-a decis câștigătorul. „A existat o periodă de 30 de zile de clarificări și întrebări puse de constructori pentru lămurirea unor chestiuni tehnice. În legătură cu acest proiect, nimeni nu vă poate spune nimic concret. Vor fi contestații peste contestații și procese peste procese”, susține un oficial al CNAIR.
Situația de la CNAIR va face ca în cursul acestui an, tronsonul de zece kilometri, dintre Gilău și Nădășel să fie finalizat, iar lucrările să intre direct în conservare până când se vor termina și lucrările la pod, termenul fiind o mare necunoscută.